Gratis van Freedom gekregen domeinnaam vervangen door een andere

Ik wil mijn gratis van Freedom gekregen domeinmnaam vervangen door een andere, kan dat?
En ik vraag ik mij dan af hoe doe ik dat zodanig dat de nieuwe domeinnaam weer gratis is.

Ja en niet.

Ik heb mijn gratis domein nu zelf in beheer (transfer) en een nieu domein aanvragen levert kosten op (meer dan bij mijn registar). Voor zover ik heb kunnen concluderen is de 1e domeinaanvraag gratis en elke volgende kost geld, ongeacht of je het eerste domein nog hebt via freedom of niet.

Ik heb die vraag ook al eens gesteld met de volgende uitkomst:
Alleen het ooit eerst uitgegeven domein is onderdeel van het Freedom abbo.
Elk daarna komend of veranderend domein/naam, is extra (jaarlijks bij te betalen).

Mogelijk kan je administratief wat regelen met de helpdesk. Lijkt mij niet heel moeilijk om op verloopdatum, een domein om te wisselen. Dit willen, gaan en kunnen inpassen in het complexe orderproces, lijkt mij de bottleneck.

In een verleden heb ik bij Soverin een wissel wel’s simpel opgelost door het oude account op te laten zeggen en per nieuwe datum een ander account voor een gewenst (mits nog niet bestaand) domein af te sluiten.
Dat dit bij Freedom voor andere gebruiksfuncties (mail/website/connectie) complex kan uitpakken, zal de animo tot die werkwijze flink inperken.