Groepeer e-mailadressen per mailbox

Hi allen,

Als ex-XS4ALL kon ik tot 6 mailboxen aanmaken. En per mailbox kon ik (apart) inloggen en max 10 e-mailadressen toevoegen/beheren. Door deze opzet kon je dan makkelijk mailboxen uitdelen aan gezinsleden. Elk kon dan onafhankelijk van een ander eigen e-mailadressen aanmaken, verwijderen, toevoegen, zelf wachtwoord aanmaken, etc. Een heel goed doordacht systeem.

Bij Freedom werkt het helaas niet op deze manier. Alles wordt op 1 grote hoop gegooid. Op die manier kan je ook geen mailboxen uitdelen en kunnen ze ook geen nieuwe aanmaken zonder mijn bemoeienis.

Het zou fijn zijn als dat goed uitgewerkte systeem ook hier toegepast kan worden? :innocent:

Zoals het nu zo is bij Freedom, kan je niet eens sorteren op mailbox en daarbinnen op bijbehorende e-mailadressen.

Het kan beter, vind ik. :sunglasses:

Dashboard:

Links
met adminrechten kan ik voor elk mailbox een willekeurige e-mailadres aanmaken / verwijderen

Rechts:
met alleen toegang tot “mailbox 1” kan hier geen bijbehorende e-mailadres aangemaakt worden.

Dus?

Je wilt een ander account dan je hoofdaccount toch geen aliassen laten aanmaken op je eigen domein?
Als je al user1@example.com aanmaakt, heeft deze user al de mogelijkheid van blabla@user1.example.com

Ik zou de controle over mijn domein nooit aan andere familieleden toevertrouwen althans.

2 likes

Wat is/was eigenlijk de (oorspronkelijke) gedachte achter het hebben van aantal mailboxen op 1 account (denkend aan freedom en voormalig XS4ALL)? Dan kan je net zo goed zeggen dat je 1 mailbox van 120 GB krijgt i.p.v. 6 mailboxen Ă  20 GB. :thinking:

Beste @Valewijn ,
als je die 120Gb in Ă©Ă©n mailbox doet,
dan kan ieder van die 5 mensen ook ALLE mail zien en bewerken.

Als je 5 losse mailboxen hebt,
dan kun je die verdelen over 5 mensen (of 5 groepen)
en ieder ziet dan alleen de mail in de EIGEN mailbox.

Wil je mail naar meerdere mailboxen,
dan moet de dat met de bewerkingsregels doen (doorsturen naar volgende mailbox bv.)

Dus de keus om 5 losse mailboxen aan te bieden is een logische,
helemaal als je de (onderlinge) privacy laat meewegen.

( en misschien zijn er meer redenen, maar deze kan ik meteen bedenken )