Groningen here we come!

Altijd zijn we op zoek naar nieuwe samenwerkingen om onze dekkingsgraad voor glasvezel te vergroten. Deze keer is Groningen aan de beurt, daar starten we een samenwerking met ViberQ. 

ViberQ stelt zich voor:
Wij zijn ViberQ. Dankzij ons krijgen zo veel mogelijk mensen toegang tot razendsnel glasvezel internet, met keuze uit meerdere providers. Die ontwikkeling is door de grote partijen veel te lang tegengehouden. De grote steden kregen glasvezel en coaxverbindingen. De buitenwijken en kleinere dorpen het nakijken. ViberQ doet daar wat aan. ViberQ sluit je aan! 
We hebben goed gekeken welke adressen we voor een vaste én scherpe prijs kunnen aansluiten op ons supersnelle glasvezelnetwerk. Of de buren ook meedoen, of een bepaald percentage wordt gehaald, is bij ándere aanbieders van belang. Niet bij ViberQ. Met glasvezel van ViberQ krijg je supersnel en krachtig internet in huis. Ons stabiele netwerk heeft hoge snelheden waarmee je kan thuiswerken, streamen, gamen en downloaden tegelijk.
 


Zie het oorspronkelijke bericht op https://freedom.nl/nieuwsartikel/groningen-here-we-come-samenwerking-met-viberq
1 like

Hoe zit dat met die 35% deelname in een regio die andere glasvezelexploitanten hanteren als ondergrens om met aanleg te kunnen gaan beginnen? Geldt dat voor ViberQ niet?

Die 35% gaan ze in Het Hogeland waarschijnlijk nooit halen met een gemeentebestuur die een concurrent-bekabelaar in de armen heeft gesloten waar Freedom Internet geen toegang tot heeft.

@Manuzzi

Beter laat dan nooit, maar het antwoord stond al in de tekst:

En tot nu toe zie je dat terug bij al hun projecten: https://www.viberq.nl/projecten/

Hier in de voormalig gemeente Slochteren gaan ze vanaf volgende week hun campagne starten en ik kan niet wachten om over te stappen op glasvezel. Hier had je alleen maar de keuze uit vrije providerkeuze en langzaam internet (12 Mbps / 1 Mbps) of snel internet (tot wel 300 Mbps / 30 Mbps) en geen vrije providerkeuze (Ziggo). Snelheid èn vrije providerkeuze via ViberQ is dus super! Zeker als Freedom er over heen levert! :slightly_smiling_face:

Volgens mij is het Delta die naar Slochteren/Midden Groningen komt. Daar is Freedom nog niet beschikbaar, jammer genoeg.

ViberQ komt ook. Informatieavonden over 2 weken en brieven komen er aan. Hebben ze mij net vanmiddag bevestigd.
In de gemeente Eemsdelta zijn Delta Netwerk en ViberQ ook allebei tegelijk bezig.
ViberQ sluit tenminste iedereen aan die dat wil. Bij Delta Netwerk lijkt het er op dat je verplicht wordt een abonnement bij 1 van de aanbieders op het Delta Netwerk af te sluiten om de glasvezel binnen te krijgen.

Kijk, dat is dan nog eens interessant. Dan moet ik nog even mijn abbo bij Delta opzeggen, en afwachten of ViberQ ook bij ons in Schildwolde gaat komen. Ik zie nog niks op de website staan.

Dat klopt. Informatieavonden van ViberQ zijn in de week van 10 oktober op de zelfde adressen als die van Delta Netwerk. Ik zelf ben als lid van dorpsbelangen van mijn dorp volgende week donderdag al bij een presentatie van beide partijen aanwezig tijdens de ledenvergadering van de betreffende dorpsbelangen.
Heb de info net gisteren en vandaag van ViberQ doorgekregen.

Goedemiddag Joennuh,
Hierbij even een overzicht van onze informatieavonden binnenkort.
Voor alle informatieavonden begint de inloop om 19:00 uur en start het om 19:30 uur.

Maandag 10 oktober - Partyboerderij 't Hof van Scharmer, Hoofdweg 68 in Scharmer
Woensdag 12 oktober - MFC Siddeburen, Oudeweg 70 in Siddeburen
Donderdag 13 oktober - MFC De Houtstek, Hoofdweg 9a in Slochteren

(…)
Ook ontvangen de bewoners in jouw dorp binnenkort een brief van ons over onze plannen om glasvezel aan te leggen.

Als je nog vragen hebt horen wij dat graag.

Hopelijk zien we jou binnenkort bij een informatieavond!

En na mijn vraag of ze ook een online bijeenkomst doen net als Delta Netwerk:

Dag Joennuh,
Deze informatie mag je zeker delen met bewoners van je dorp. Helaas zullen wij geen online bijeenkomst geven, maar voor vragen kunnen mensen altijd een keukentafelgesprek aanvragen (ViberQ - ViberQ Sluit Je Aan - Zakelijk glasvezel op jouw adres). Hierbij komt ons onafhankelijk adviseur langs om persoonlijk advies te geven en vragen te beantwoorden. Dit kan gemakkelijk bij je thuis of bij een van je buren. Om zoveel mogelijk mensen in een keer te helpen met een keukentafelgesprek kun je hiervoor je buren uitnodigen wanneer je een afspraak maakt.

De informatie over de informatieavonden staat inderdaad vermeld in de brief die dit weekend bezorgd zal worden in je dorp. Voel je vrij om de informatie alvast te delen met bewoners.

Ik hoop dat ik hiermee je vragen heb beantwoord.

Fijne dag verder!

Groetjes, Team ViberQ
De brief wordt dus komend weekend verwacht.

Trouwens @bvermeul : Freedom gaat óók naar Delta Netwerk komen. Op 28 juli werd in een nieuwsbericht van Freedom aangegeven dat de samenwerking er is en er gewerkt wordt aan de koppelingen: Update over Delta en Open Dutch Fiber | Freedom

Wist ik :slight_smile: Freedom is enkel nog geen optie voor delta netwerken op dit moment, dus dan zou ik een jaar vast zitten aan Delta. Als dat niet nodig is, dan zou dat mooi meegenomen zijn.

Update over ViberQ voor de inwoners van de voormalig gemeente Slochteren:
Ze hebben mij vandaag laten weten dat de brieven al verstuurd zijn en zaterdag bij iedereen verwacht worden. Komende vrijdag gaat op hun website de postcodecheck voor ons gebied open en de bijgewerkte projectenpagina online.

Ik had net de KPN schouwer aan de deur; KPN gaat ook glasvezel aanleggen (in ieder geval in Schildwolde). Dus krijg ik potentieel drie glasvezel aansluitingen in huis :slight_smile:

1 like

Op naar de 10x10GbIt !

Hoe zit dat in elkaar dan? Ik heb nog nergens een campagne van KPN gezien. Hun joint venture Glaspoort heeft wel Midden-Groningen in onderzoek geven ze aan op hun website.

Er kwam iemand langs om te kijken waar ik de glasvezel wilde hebben. Geen campagne, gewoon iemand van KPN.