Haperende internetverbinding

Ik heb sinds twee maanden internet van Freedom. De eerste internetstoring had ik anderhalve maand geleden. Internet en telefoon deden het ineens niet meer, zonder dat duidelijk was waarom. Op de Fritzbox geen internetsignaal, en het blokje “info” brandde rood. Op de Freedom-site geen bericht over storingen of i.d. Helpdesk gebeld, en daar ried men mij aan om alle stekkertjes in de Fritzbox (7583) eruit te halen, en vervolgens weer erin te doen. Dat werkte de eerste keer niet, maar toen ik het een uur later nog een keer probeerde, wel. De bovenste drie lampjes brandden nu op de Fritzbox, en het blokje “info”, dat eerst rood brandde, was nu uit. De internetverbinding herstelde zich vanzelf.

Vandaag precies hetzelfde, met precies dezelfde oplossing. Na twee uur deed het internet het uiteindelijk weer, maar intussen had ik wel Ajax-PSV gemist. Ik vind dit heel vervelend. In vijftien jaar xs4all heb ik nooit dit soort instabiliteitsproblemen gehad. Heeft iemand vergelijkbare ervaringen, en weet iemand misschien waar dit aan ligt?

Heel vervelend allemaal!
Heb je al eens naar de logs van de fritzbox gekeken?
Ik zou als eerste daar wat meer onderzoek naar doen, er kan natuurlijk altijd een defect zijn opgetreden.
Ligt alles eruit als het gebeurt, of is het bijvoorbeeld alleen WiFi?
Als alles eruit ligt, kun je dan nog wel direct naar een ip adres pingen? Soms is het een dns probleem.
Wat je ook kunt proberen is de fritzbox eens naar fabrieksinstellingen te terug te zetten en dan opnieuw inrichten.

Succes!

beste @Timotheus ,

let op: VOORDAT je de …

wel EERST de log bewaren:
=-> inloggen in de FritzBox
=-> Systeem =-> Gebeurtenissen
=-> selecteer bovenaan “Alles
=-> onderaan kies je voor “afdruk-weergave
=-> scroll naar beneden en kies voor “Naar-Klembord-Kopiëren
Nu in jouw favoriete programma plakken en opslaan.

Want bij “herstel-naar-Fabrieks-instellingen” wordt het logboek gewist, dus kun je daarna niet meer onderzoeken wat het apparaat heeft opgeslagen.

1 like