TV van Canal+ via Freedom doet het weer eens niet: kan ineens niet meer inloggen.
Hulp krijgen is een probleem, want Freedom weet niet zo heel veel van de TV service en Canal+ wil alleen rechtstreekse klanten helpen, geen klanten met een abonnement via hun internet provider.
Wie heeft hier een Canal+ abonnement rechtstreeks afgesloten? Hoe stabiel werkt dat in vergelijking met via Freedom?
Ik dacht even om NLziet te nemen. Heb de 14 dagen proef gestart maar ik heb er nu al spijt van: er zijn maar enkele series die je als “serie” kan instellen en zonder reclame terugkijken. Van SBS6 en BBCFirst kan het met niets… dat is natuurlijk waardeloos. Dus ik ben op zoek naar iets dat beter is en wel legaal.
Onze ervaring is dat de app, chromecast of Amino het allemaal ongeveer even goed of slecht doen. Pauzeren en kijken vanaf het begin heeft al van in het begin last van het niet meteen beschikbaar zijn van het volgende programma. Als je een programma van een uur wil kijken en je begint na een kwartier, dan bereik je het einde van het uur een kwartier in het volgende programma. Als dat een programma was van 10 minuten dan is na dat kwartier dat volgende programma nog niet klaar om terug te kijken en houdt het terugkijken vanaf het begin dus op.
We hebben ons daar maar ongeveer bij neergelegd.
Heb NLZIET alweer voor het 4e jaar en nog steeds heel tevreden.
Uiteraard kent het ook z’n tekortkomingen maar dat gaat op voor praktisch elke streamingservice denk ik.
Het voordeel is dat ze apps hebben voor heel veel platformen en dat je ook nog via een browser prima kunt kijken. Wij gebruiken het hier zelf via een app op de Samsung TV en via Google Chromecasts.
Persoonlijk vind ik het ook fijn dat je meteen een heel jaar vooraf kan betalen.
Beeldkwaliteit is goed, niet de beste onder de streamingservices maar zeker goed genoeg.
Hier ook, Na wat issues met de Amino STB overgestapt naar NL-Ziet via de AppleTV. Na initieel wat dingen die niet lekker werkten (synchronisatie beeld-geluid) is NL ziet nu prima, en heb ik C+ opgezegd.
Rudi
Het gebruikers-interface is natuurlijk bij elke dienst anders en dat is even wennen.
Helaas vond ik bij NLziet geen manier om iets te kunnen doen met series op SBS6 of BBCfirst om die te kunnen bekijken zonder reclame. Het vermijden van reclame staat bij ons heel hoog op de prioriteiten-lijst.
Ik ga voorlopig nog niet weg bij Canal+. Mijn vraag (in dit draadje) was vooral of er nog wel een voordeel is om Canal+ via Freedom af te nemen, of dat je het beter rechtstreeks bij Canal+ kan doen. De Amino kan ik niet echt een voordeel noemen (behalve dat de afstandsbediening wat handiger is dan die van een chromecast).
Weet iemand hier trouwens hoe je met de Canal+ app of in de browser of met een chromecast naar de radiozenders kan luisteren? Bij mij lukt dat met de Amino probleemloos, maar de app en andere dingen lijken alleen toegang te geven tot TV zenders. De TV gids gaat ook niet verder dan 600-nog-wat.
Ik kan met “zoeken” wel radioprogramma’s vinden maar geen lijst van zenders, en als ik een gevonden programma wil beluisteren (live, nu) dan krijg ik steevast “afspeelfout”.
Heb je inderdaad alleen maar via de Amino toegang tot de radio?
Dat zou dan toch een voordeeltje kunnen zijn van Canal+ via Freedom…