| zin | uitleg |
|---|---|
| We kunnen geen specifieke details delen | want die weten we zelf ook niet |
| Wel kun je er zeker van zijn | de vorige zin is niet zeker |
| uit meerdere bronnen | de code van ons algoritme is een puinhoop |
| blijkt | we zijn ook verrast dat er nog iets uit komt |
Ik reageer niet meer om verzoeken een review te schrijven na een aankoop. Meermalen gemerkt dat als ik niet tevreden was de review niet werd geplaatst.
@miw
dank voor de uitgebreide uitleg en info !
Fijn om zó over de kwestie die @Twan op tefel legt na te denken… …
In het verleden zó vaak bewijs gezien dat meerdere reviews namens een bedrijf worden geplaatst, dat ik nooit op zo’n site kijk. Ik zit niet voor niets bij
Freedom !
ALS je al meer klanten krijgt door bezoekers van deze review-sites, dan is de vraag of je klanten wilt binnenkrijgen die DIT als belangrijkste bron zien … …
Gaan die klanten ook niet na de eerste horde klachten-reviews weer weg ?
Naar mijn bescheiden mening zijn klanten die bewust en op juiste gronden klant worden juist mensen die jaren blijven hangen:
- minder vaak oude klant verwijderen voor Freedom
- minder vaak nieuwe klant instellen voor Freedom
Maar ik snap ook dat de klant-base groter moet worden, wil Freedom méér van onze wensen kunnen implementeren.
Al eerder gezegd:
een serieuze kwestie.
Fijn dat wij hier ook serieus op ingaan ( ècht Freedom
)
Ja, ik gebruik voor dit soort dingen een nietszeggend adres lijkt op: 5648hxci7@freedom.example
Als er troep op binnen komt, wis ik het weer.
Wellicht was het praatje ook te glad.
En het was mijn 2e review op dat account.
De 2e poging lukte wel. Geen Freedom adres en IP gebruikt.
Dus de punten zijn wel aangekomen.
voor éénmalig gebruik zou je hier voor jouw SineNomine-email-adres kunnen gebruiken (er dan niet vanuit gaan datjij dat email adres over een half jaar nog hebt … … )
Die SineNomine adressen hebben zich hier nog nooit vernieuwd.
Op mijn root mailbox heb ik er zelfs 2.
Als je dan gespamd wordt, moet ik de helpdesk lastig vallen om dat adres uit te zetten.
Het adres is alleen geschikt voor iemand die je adres tot in de eeuwigheid mag hebben.
De enige optie is, een nieuwe mailbox aanmaken en dan die wegmikken als het mis gaat.
Dat is te ingewikkeld.
OF ; als je een eigen domein hebt: daar een zinloze alias aanmaken, en die na een paar dagen weggooien. Enige nadeel : “ze” weten jouw domeinnaam
Hoe doen ze dat dan met al die andere klnten… xs4all, kpn, …?
Volgens mij zijn die sinenonime adressen bedoeld voor bv. communicatie naar andere deel dienstverleners achter Freedom (Canal+, VOYS, etc.) zodat die geen persoons gegevens krijgen…
Voor tijdelijk kortlopende adressen zou je andere adressen in eigen beheer moeten maken.verwijderen.
Ik vind het belangrijk als consument om ervaringsreviews te lezen en ook zelf te plaatsen. Dat laatste niet altijd en ook niet overal, maar op Trustpilot en Consumentenbond wel. Niet met onderbuikargumentaties iets op de pagina slingeren, maar zoveel mogelijk geobjectiveerd. Positief of negatief maakt dan niet uit als het een volgende internetlezer maar kan helpen bij het maken van een keuze op basis van zoveel mogelijk feiten. Ik meen overigens dat negatieve reviews voor een bedrijf altijd weer een goede reden zijn om op dat reviewonderdeel weer de diensten tegen het licht te houden en te verbeteren. Het helpt dan wel als je op de reviewpagina ook de reactie van het bedrijf op de ‘klacht’ kunt zien. Zo weet je als lezer dat het bedrijf zaken ook wel oppakt. Conclusie: gewoon klanten vragen naar een reactie lijkt mij gezond in een wereld waar veel ervaringen steeds anoniemer worden en de mensen achter bedrijven eigenlijk onzichtbaar zijn. Een review en bedrijfsreactie maakt het dan toch weer iets persoonlijker. Maar het grote voordeel is: je bent in beeld. Succes bij de moeilijke afweging.
Als ik even nieuwsgierig mag zijn: Is Freedom al tot een conclusie gekomen voor dit dilemma?
Ik ben er ingetrapt door goede reviews van een glaszetter. Een prachtige professionele website met reviews. Toen de glaszetter zeer slecht werk had geleverd wilde ik een review plaatsen. Dat bleek helemaal niet mogelijk te zijn. Op trustpilot gezocht en zag dat de glaszetter dezelfde naam gebruikte als ander bedrijf. 800 euro koste het herstel van de kozijnen. Aangetekende brieven werden niet aangenomen en de rechtsbijstand verzekering gaf aan dat de kosten hoog zijn en met risico niet te winnen en die kosten dan nog boven de herstelkosten komen.
Conclusie is, vertrouw niet alleen op reviews van bedrijven.
Dit topic is 14 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.
Hi @pa4wdh,
We hebben ervoor gekozen om niet met een platform als Trustpilot in zee te gaan en mails te versturen via dit of een vergelijkbaar platform.
Naast dat ik het niet klantvriendelijk vind, past het ook echt niet bij Freedom om nog een ongevraagd mailtje te versturen vanuit een derde partij met de vraag om een review te plaatsen.
Een mogelijke optie zou nog kunnen zijn om linkjes te plaatsen naar enkele review sites in onze eigen communicatie, maar dat staat voor nu even in de koelkast.
Vooralsnog is het plan om adequate te reageren op reviews en onze bereikbaarheid te blijven verbeteren, daar gaat immers het gros van de negatieve review over.