Hoe een e-mail adres blokkeren

Als je scriptjes van het web haalt.
Vergeet de require regels.
Dat heeft Freedom al gedaan.

Ik gebruik dit:

    if address :domain ["from", "sender"] ["domain.com"]
   {
    reject "I no longer accept mail from this address";
    }

En dit werkt bij mij, de afzender krijgt dit bericht:

Van: Postmaster <postmaster@soverin.net>
Datum: 18 juli 2021 om 20:47:17 CEST
Aan: Postmaster <postmaster@soverin.net>
Onderwerp: Not read: Test

Your message to mail@domain.com was automatically rejected:

I no longer accept mail from this address

2 likes

Dank, ik heb het gekopieerd, aangepast en toegepast. Zowel in het mailaccount van naam@freedom.nl als in het mailaccount van mijn werk dat in Freedom is geïmporteerd naam@bedrijfsnaam.nl. De afzender naar het Freedom account ontvangt het bericht, de afzender naar het werkdomein ontvangt het bericht niet!
Gaan we ook weer uitzoeken.
Bedankt in ieder geval, weer een stap verder.

Deze werkt ook bij mij.
De overbodige haakjes verwijderd.

if address :is ["from", "sender"] "naam@domein.example"
{
reject "I no longer accept mail from this address";
}

Die rare karakters moet je echt mee oppassen.
Dat is mooie tekst voor een brief.

afbeelding

Wees ook niet ongeduldig.
Wijzigingen in de filters, duren even totdat de nieuwe actief zijn.

Ja, daar let ik nu op, in het filter staan ze goed. Ik zal ook wat jij overbodige haakjes noemt verwijderen en dat checken.
Bedankt weer!

Ja,‘story of my life’ :wink:

Misschien een rare vraag.
Maar is het ook mogelijk om een regel toe te voegen, waardoor emails verstuurd naar een bepaald adres geblokkeerd worden?

Dat kan ik in ieder geval niet, maar ik snap eigenlijk niet wat je bedoelt. Kun je de vraag wat uitgebreider stellen, met een voorbeeld erbij?

Volgens mij is de beste manier om emails niet te versturen: gewoon die emails niet versturen. Dat klinkt flauw, maar wat wil je ermee bereiken?

Soms ben je even zwak, (en misschien niet meer nuchter) en stuur je nogal stom alsnog wat naar je ex…
xD

Geloof me … Tegen mensen en liefde is niet op te automatiseren. Daar zijn andere dingen voor nodig.

Dan zou een vertraging in het versturen kunnen helpen? Standaard instellen: “Versturen na 1 minuut”. Sommige mailprogramma’s hebben dat.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.