Hoe krijg ik het spamfilter goed werkend i.c.m. e-mail filters?

Ik heb gemerkt dat mail van domeinen die ik in het spamfilter heb ingesteld als “Nooit als spam markeren” alsnog naar de spambox gaan. Ik gebruik een wildcard (*@example.com). Webmail leert ook niks als ik op de knop “Niet spam/Dit is geen spam” druk. Ik snap het nut dus niet van deze knop.

Als het dan wel werkt, werken mijn e-mailfilters niet meer. De mail komt dan in mijn inbox i.p.v. de aangewezen map. Ik merk dat het voornamelijk gebeurd met mail verzonden naar mijnnaam+[extensie]@freedom.nl.

Zijn mijn instellingen niet goed, of heb ik hier te maken met beperkingen van het spam- en e-mailfilter?

Ik heb voorlopig de spamscore verhoogd als oplossing.

Dag Kris,
Volgens de helpdesk van freedom zit het in het feit dat als mail binnenkomt op de server eerst het spamfilter wordt toegepast en daarna jouw handmatig ingestelde filters. Zo kan het gebeuren dat dezelfde mail -en in je spambox staat -en in de box die je aangeeft in de filter (jammer genoeg).

Wat ik me nog wel afvraag is of het spamfilter ‘een zelflerend systeem’ betreft en de knop “Niet spam/Dit is geen spam” zodoende wel effect heeft.

m.vr.groet,
Hendrik

Ah, dank voor de info. Goed om te weten hoe het precies werkt.