Ik ben vergeten hoe ik het 06-nummer moet invoeren dat hoort bij een nieuw e-mailadres. Ik zag dat een tante een adres @live gebruikt, dus ik maak ongevraagd een mailadres aan op mijn domein (zelfde achternaam namelijk, dus dat past mooi).
Het is me ooit gelukt maar ik ben vergeten hoe en de foutmelding in Mijn Freedom corrigeert me ook niet in de goede richting. Dit moet beter. Zie deze foutmelding:
Bij mij kan ik het invoeren volgens de ITU E.123 standaard (+31 6 12345678), maar wordt het na opslaan weergegeven met een vlaggetje en een Oud-Hollandsche nul voor het kengetal.
Ah! Twee problemen tegelijk. Ik probeerde het vanuit een browser waar dit niet in kan. Dat is wat ik vorige keer eerst ook deed. Andere browser en het werkt weer, met het vlaggetje enzo. Stom eigenlijk, dat het niet altijd werkt. Dat moet gerepareerd worden.
En toen kwam ook de foutmelding dat ik een alias had met dezelfde naam als die mailbox die ik voor mijn tante wilde openen.
Mogelijk een JavaScript probleem of zelfs een - nog niet bijgewerkte - AD-blocker die foutief ergens door wordt getriggerd.
Wat ik bij issues, (vaak) doe met formulieren is daarvoor specifiek een verse browser/venster gebruiken, dus zonder allerlei regulerende extensies.
Kan zelfs een visueel/toetsenbord probleem zijn waarbij ⁺₊﹢+ niet perse het gewone (plusteken) “+” hoeft te zijn, net zo min bij html taalcodes + + en + die allen worden afgebeeld als “+”.
Het was Firefox met uBlock (en andere extensies). Waar het wel mee werkte weet ik niet meer. Ofwel de Orion browser met ingebouwde adblocker of Safari zonder adblockers.
De laatste tijd ben ik aan het schipperen tussen Firefox en Orion die nog wat teveel in beta is.
Gebruikt niet iedereen bij Freedom een adblocker? Dan moet de mijn-freedom omgeving daar zeker goed mee werken!
Hou in de gaten dat Soverin en dus ook MijnFreedom, alleen werkingssupport biedt die werkt op de gangbare browsers die voorts recent moeten zijn.
Diverse systemen van ons werken niet goed met Mijnfreedom omdat de bouwers (wmb, wat in hun tunnel zittend) allerlei nieuwe (modulaire) platformfuncties - ook van anderen - gebruiken die niet aanwezig zijn in andere of oudere browsersversies.
Een beetje er vanuit gaan dat iedereen ook hun latest greatest heeft.
Vwb ad-blocker is daar wat voor maar ook tegen te zeggen omdat naast wijziging werking, allerlei functies en toegang; soms niet goed mogelijk zijn en je dan in een moeras komt.
Wat je zou kunnen doen zijn IP-domeinen van Freedom/Soverin, vrijgeven (t.w. "mijn.freedom.nl" & "user-assets.soverin.net").
Goede tip om die domeinen alvast uit te zonderen bij de adblocker, dan ga ik volgende keer niet opnieuw zoeken naar het probleem en werkt het (waarschijnlijk) gewoon. Ik kan het alleen niet testen omdat ik geen e-mailboxen meer kan aanmaken zonder een nieuw setje te kopen.