Hoe warm wordt de fiber?

In het verleden had ik een fb5490 van xs4all, en in de interface zag ik dat de fiber ongeveer 55 C mat. Sinds ik een 7590 heb met een NTU kan ik dat niet meer zien. Nu heb ik een fb5530 van freedom en die meet ongeveer 75 C. Is dit normaal? Bij welke temperatuur van de fiber moet ik me zorgen maken?
(Opm: de 5490 was destijds met een blauwe connector verbonden; de 5530 is nu met een groene connector verbonden. Ik weet niet of dat van invloed is op de temperatuur van de fiber)

Die meting is waarschijnlijk de temperatuur van de SFP waar de glasvezel op aangesloten zit.

75 Graden is zeker nog in werkingsgebied van de SFP. Diegenen met een 5530 kunnen ook hun temperatuur doorgeven.

Zorg wel als het heel warm wordt in huis of de meterkast dat de Fritz!box toch genoeg koeling krijgt.

De fritzboxen staan bij mij niet in de meterkast. Verder kan ik er niet veel aan doen, tenzij ik airco laat installeren

We merken op kantoor hier ook dat de FRITZ!Box 5530 wel erg warm wordt. Ook in idle.
Vanaf volgende week heb ik deze ook in huis hangen.

Maar in mijn meterkast komen ook 3x noctua fans aan de onderkant van de deur om lucht naar binnen de brengen en 3x noctua fans aan de bovenkant om de lucht naar buiten te krijgen. Om toch wat lucht verplaatsing erin te creëeren.

We hebben tot zover nog geen 5530 terug gekregen voor over verhitting.

Dat betekent dat het standby vermogen ook te hoog is. Vergelijkbaar met het Ziggo probleem?
Daar gaat de consumentenbond en veel klanten wat van vinden.

1 like

In mijn ervaring worden SFP’s altijd (bizar) heet. Sommige zijn zelfs amper vast te houden als ze alleen al in een switch hebben gezeten zonder gebruikt te worden, en dat is dan in apparatuur die in een goed gekoelde ruimte staat. Dat lijkt me geen specifiek probleem voor de Fritz’en.