Hoort de internetverbinding meteen na installatie te werken?

Daar zijn in Linux oplossingen voor. Of zie ik iets over het hoofd?

Oef, ik vind het een beetje eng - wie weet krijg ik het niet aan de praat straks. Maar ik ga het proberen, en zal laten weten wat het resultaat is.

IPv6 werkt ook inderdaad!

Onder het menu “Routing” zit trouwens ook nog deze optie, wellicht dat die er iets mee te maken heeft?

Dan is het tot slot alleen nog een kwestie van RFC 4638 / Baby Jumbo Frames aan de praat krijgen

Wat doet dat? (/hoe weet ik of het gelukt is?)

Haha, was meer bang dat ik niet meer alle benodigde opties wist. Maar het lijkt gelukt! Ik moest wel weer ip route add... uitvoeren. Maar: na een gewone reboot van de router lijkt dat vooralsnog niet nodig.

Ja, werkt ook!

OK, ik heb die instructies gevolgd, MTU staat nu op 1500 en alles lijkt nog te werken, dus ik denk dat het gelukt is.

Hoe dan ook, erg fijn om nu werkend internet te hebben, ontzettend bedankt voor je geduldige hulp! Het was een flinke trip, maar ik ben erg blij nu bij een idealistischere provider te zitten, én open source (hoewel helaas met een closed source blob voor de chipset) firmware op mijn router te hebben :slight_smile:

3 likes

Gewoon omdat ik dit topic volg, en het meeste toch boven mijn pet gaat, en het best even gezegd mag worden…

Hele dikke duim voor Kevin, :+1: :+1: :+1: :+1:

5 likes

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.