Hosting voor particulieren

Dank Bastiaan voor de links. Heb een subdomein kunnen doorsturen naar soverin.site. via een cname, zoals op de help-pagina uitgelegd, en krijg daar ook een ip-adres voor. Echter geen SSL - en dat staat ook niet op de helppagina’s uitgelegd. Wat vergeet ik?

Ik zie dat ik daarmee vooral een toonbare website kan bouwen, maar ik gebruik die ruimte op een iets andere manier:
https://schwart6.home.xs4all.nl/

Is dat ook een optie?

Is een gedeelde Onedrive map voor jou geen optie?
Mijn gedeelde Onedrive map:
https://1drv.ms/f/s!Ag8SM_zQjDoDhbtMWg0S4nPgvjzlIg
En daar heb ik dan een markdown index page bij:
www.drschrisjacobs.nl
maar dat laatste hoeft niet.

Of gratis 2GB bij bijvoorbeeld The Good Cloud nemen. :wink:

Dan kun je met het doorsturen van je domein denk ik ook wel iets maken dat je op en pagina met je bestanden terecht kan komen. Met eventueel een deelbare link o.i.d.

1 like

Dank voor de tips! Microsoft is toch een ander soort partij dan Freedom als het gaat om privacy, maar The Good Cloud lijkt wel interessant. Die ga ik onderzoeken!

Als je je data op een publiek toegankelijke homepage zet kan Microsoft het lezen, ongeacht welke cloud service je gebruikt.

Er is een verschil in alles bij One-Drive parkeren en een deel publiceren enerzijds … waarbij Microsoft alles het ZAL bekijken om te zien of je je wel aan de voor schriften houdt… (bv. geen naakt fotos …).
En anderzijds alles opslaan in een privee cloud en een deel publiceren. Waarbij alleen het gepubliceerde deel evt. gescanned zal worden.
Maar dan moet het scannen ook toegestaan worden door robot.txt & firewall settings.
Niet iedereen zoekt een methode om ALLE data publiekelijk inzichtelijk neer te zetten.
Microsoft, Apple, Google, Facebook, Amazon zijn feitelijk reclame bureaus met een wat grote IT afdeling. Waarbij Google, Microsoft en Amazon de overtollige capaciteit ook nog uitventen voor derden.

1 like

Het gaat er niet om of Microsoft mijn data kan bekijken, dat vind ik in dit geval prima. Het gaat erom dat als ik het bij Microsoft zet, Microsoft ook kan zien wie er verder allemaal naar kijken en dat vind ik niet nodig.

Het valt me op, dat de Jekyll webbsite die ik nu gemaakt heb, geen AAAA record heeft.
Alle records staan nog op default.
Is toevoegen zinvol en wat moet je er dan in zetten?