Hosting voor particulieren

We hebben een domeinnaam kunnen aanmaken en hebben 25 Gb op de server. Het zou wenselijk zijn daarmee een homepage te kunnen hosten, bij voorkeur gratis of tegen een kleine vergoeding.
Ook Cloud-opslag van eigen data (zoals b.v. OneDrive) zou ik toejuichen.

2 likes

I assume that this is not being offered by Freedom but through a private server?
Can you give more details?
thanks

@Richard
I think he wants to use part of the 25GB from the mailbox to make a homepage.
In the old days providers gave some seperate space to do that.
But, indeed we need more info.
@avdmark
Kun je iets duidelijker aangeven wat je precies bedoeld met hosting?

Sorry, ik realiseer me nu dat dat de server van de mailbox is. Toch blijft mijn wens overeind om inderdaad wat ruimte te krijgen voor een particuliere homepage. Ik moest nu noodgedwongen een ā€˜vreemdeā€™ hoster uitwijken om dat te bereiken, waarbij mijn domeinnaam verhuisd moest worden. Is niet een groot probleem, maar de wens is meer vanuit de gedachte: ā€œAlles in een handā€. Wordt de zakelijke hosting wellicht ook door Freedom uitbesteed?

2 likes

@avdmark
Op de webpagina staat hierover wat info.
https://www.freedom.nl/diensten/maatwerk-hosting

Jep. Zelfde wens hiero!
Ik heb nu een package bij Vimexx lopen voor mijn projecten, maar wil mā€™n persoonlijk portfolio toch graag aan mā€™n domeintje van Freedom koppelen. Tot het zover is hang ik er een eigen servertje aan; ik begreep van Anco dat dat gewoon kan :slight_smile:

Aan je eigen domain naam hangen is zowiezo al te doen.
server.myfreedomdomain.nl een A & AAAA record en de naam is bekend ongeacht waar die staat.
Voor mail bezorging is er wat meer nodig zoals reverse lookup, Dat zal vie de hosting provider moeten gebeuren (wie dat ook is),

@avdmark @Chrisdb Misschien kan Freedom het een optie maken om voor bestaande klanten ook particuliere hosting aan te bieden. Ik zie het verschil niet helemaal tussen zakelijk en particulier.

1 like

Ah jij ziet het verschil ook al niet :slight_smile:
Nee precies: zorg gewoon voor een basic hostingruimte, met in ieder geval iets van php en MySQL.

@Chrisdb
Uuuh, nee. Behalve dan dat je geen aanbiedingen mag doen aan particulieren met bedragen ex. BTW, maar dat kan toch het probleem niet zijn. Uiteindelijk betaal je gewoon een bedrag voor hetgeen geboden wordt en daar zie ik niet echt het verschil tussen particulier en zakelijk. Als particulier kun je net zoveel behoefte hebben aan een eigen server als een bedrijf. :upside_down_face:

Als Freedom gewoon een beetje ruimte op haar servers heeft ben ik ook veul gelukkiger hoor <3

@Chrisdb

Eigenlijk vind ik dit best wel goed klinken: Basic Hosting voor particulieren voor een kleine meerprijs. :yum:

Ideetje voor packages:

Inclusief bij abonnement:

  • 1GB webruimte
  • 1 GB dataverkeer
  • 1 MySQL database
  • PHP
  • etc.

Start:

  • 2,5 GB webruimte
  • Fair use data traffic
  • 5 MySQL databases
  • PHP
  • Installatron oid
    Etc.

Medium

  • 5 GB webruimte
  • Fair use data traffic
  • 10 MySQL databases
  • PHP
  • Installatron oid
    Etc.

Large

  • 10 GB webruimte
  • Fair use data traffic
  • Onb. MySQL databases
  • Onb. mailadressen
  • PHP
  • Installatron oid
    Etc.

Hoi allemaal!

Hosting voor particulieren staat op de wensenlijst, maar wanneer en hoe we dit gaan doen is op dit moment nog niet bekend. We staan natuurlijk wel open voor suggesties, maar of we zo allemaal mee kunnen nemen is natuurlijk niet te zeggen. :smiley:

5 likes

Voor mij zou <username>.home.freedom.nl al voldoen. Ik gebruik nu nog schwart6.home.xs4all.nl en upload bestanden naar ~/WWW via de shell server.

Als je ergens anders disk ruimte hebt kun je je links op Freedom zetten. Zie mijn homepage als voorbeeld. www.drschrisjacobs.nl

Er wordt nu particuliere webhosting aangeboden voor resp. 15 en 20 euro per maand!! Dat is geen klein prijsje meer, zoals eerder gesuggereerdā€¦ Ik betaal nu 12 euro per jaar bij mijn huidige hoster. Dus daar blijf ik maar lekker.

@avdmark En dat is je goed recht! Als dat aan je eisen voldoet is het prima. :slight_smile:

Zijn er wel plannen om ook iets dichter bij de trant van XS4ALLā€™s ā€œhomepagesā€ aan te bieden? Als er verder geen plannen zijn, zou ik dat ook begrijpen, maar het zou voor mij toevallig een gemis zijn bij het overstappen van XS4ALL.

@jschwart Dat is er al. Je kunt een domein aanvragen bij je account en hierop een website plaatsen. Je kunt dan via de optie ā€˜Websiteā€™ een simpele website maken. Dit staat dus los van het aanbod wat je hebt met webhosting en kun je als je een Freedom account hebt gebruiken.

Mogelijk zit er wel een kleine leercurve in vanwege het feit dat je hiervoor Jekyll moet gebruiken, maar ik verwacht dat https://jekyllrb.com/ hier bij kan helpen of deze pagina: Help

afbeelding