Huidige opties mailfilter/regels

Ik ben kwijt wat de huidige stand van mailfilters is.
Mijn doel:regels instellen zoals: ‘alles van x, y of z in mapje Nieuwsbrief’.
De enige opties die ik nu kan vinden:

  1. Freedom Internet, wat vrij beperkt is (ik zou er nog mee overweg kunnen als het een OR toestaat in de regels)
  2. gebruikersnaam+foldernaam@freedom.nl.

Bestaat er nog een ‘geavanceerd’ filter? Ik lijk met een Sieve-client geen verbinding te kunnen maken. In webmail zie ik ook geen opties om filters aan te passen.

De optie, aanmaken eigen filter is er uit gesloopt.
Zover ik weet, in afwachting van de vernieuwde mijn.freedom.
Met het huidige systeem, kan ik ook slecht overweg.
Het gedrag van de filters is onvoorspelbaar.
Ik heb geen idee, in welk jaar de verbetering komt?

1 like

Ik heb ook zo’n regel voor nieuwsbrieven, dat werkt wel met een soort OR, maar dan met een komma, ik heb een paar adressen een beetje verborgen, maar je kunt dus voor het “verplaats berichten”-filter gewoon een lijst van adressen geven en als de email van 1 van deze adressen komt, wordt de email verplaatst:

3 likes

Dank! Dat is precies een oplossing voor een groot deel van mijn problemen :slight_smile:

late opvolging, maar; werkt het bij jou nog? Volgens mij matcht niets mijn “OR”-regels en ik denk niet dat het ooit gewerkt heeft.

Ja lijkt voor mij nog steeds te werken. Ik krijg m’n “Mailinglist” mails nog steeds netjes in die subfolder binnen op basis van de afzender adressen.
Ik zal zo nog even een screenshot bijvoegen hoe het er nu uitziet in de web interface.

Ok, duurde wat langer dan “zo … even”. Als ik nu in mijn.freedom.nl een emailfilter probeer toe te voegen, lijk ik alleen het “fancy” emailfilter te kunnen toevoegen (met als opties: naam/voorwaarden/acties). Dat zijn andere regels en opties dan degene die ik een tijd geleden aangemaakt had. Als ik een nieuw emailfilter probeer te maken, zie ik geen mogelijkheid om een lijst met afzender-adressen te geven in 1 emailfilter. Dan zou betekenen dat je per afzender een emailfilter aan moet maken…

Mijn oude filters zijn nog wel zichtbaar en door de link voor het editen te bekijken, zie ik dat het van het “move_to_folder” type is en die kun je wel aanmaken met een “hackje” . Als je in https://mijn.freedom.nl/mailbox/rules bent en dan niet op de paarse “Voeg toe” klikt (die zou namelijk https://mijn.freedom.nl/mailbox/rules/modal?selected_rule=fancy openen), maar in plaats daarvan deze URL opent: https://mijn.freedom.nl/mailbox/rules/modal?selected_rule=move_to_folder, dan zou je een nieuw emailfilter van het oude type moeten kunnen toevoegen. Dan kun je het “filter doel” kiezen: “Verplaats berichten van iemand naar een folder”. En dan heb je wél de mogelijkheid een lijst (kommagescheiden) van afzenderadressen op te geven die naar een opgegeven folder verplaatst moeten worden.

2 likes

Geweldig man, hartelijk dank voor het uitvinden van de ‘geheime’ URL :smiley:
Betere support dan Freedom.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.

Wel met het risico dat de oude filters problemen kunnen veroorzaken of in de (nabije) toekomst niet meer zouden werken.
heb even contact gezocht met Freedom helpdesk. Ik kreeg het antwoord dat het iig op de agenda voor het komende Soverin overleg wordt gezet.

2 likes