Hulp gezocht voor configuratie Unifi Express (met beloning)

BELONING: 50 euro Coolblue kadobon voor de gouden tip!

Ik wil graag de Fritzbox uit mijn netwerk hebben en mijn Unifi Express als (WAN) router het werk laten doen.

Ik woon in Heemstede waar Glaspoort het glasvezelnetwerk onder controle heeft.
KPN is de partij die fysiek de glasvezelkabel het huis in heeft gebracht. Freedom gekozen uit de diverse leveranciers op het Glaspoor netwerk.

De NTU van KPN heeft als koppelvlak ethernet en gaat zo de Fritzbox in. Nu wil ik de Fritzbox eruit en NTU rechtstreeks koppelen aan de WAN poort van de Unifi Express.

Mijn vragen:

  • kan de setup zo werken?
  • wat zijn de WAN ethernet instellingen in de Unifi Express om dit werkend te krijgen?

Ik heb geen Unify… apparatuur.

In de kern is een PPPoE verbinding naar Freedom nodig. Het standaard document van Freedom geeft de eisen weer.
https://helpdesk.freedom.nl/category-detail/algemene-instellingen-eigen-modem

Helpt je dat al voldoende op weg?

Ik zal hierbij een screenshot plaatsen van mijn configuratie. Dit is vrij simpel. En Unifi kennende is het op alle devices hetzelfde (ik heb een Dream Router). Username en password mag vanalles zijn, zolang er maar iets staat. Je kunt ook direct ipv6 aanzetten.
Let wel op! Dit is alleen internet. Ik heb geen vaste telefonie of televisie. Wij streamen alles.

Georgie is de winnaar!!! Ik heb het werkend met de Unifi Express (klein beetje haken en ogen en geluk). Ik ga nog even een uitgebreid bericht sturen met hoe de setup te doorlopen.

@Georgie stuur je me een PB om de prijs in ontvangst te nemen?

Ik heb al enkele berichtjes gestuurd. Het blijft erg stil.

Volgens zijn profiel is @constantijn voor het laatst online geweest op 30 januari.