Huur opzeggen en/of modem overnemen?

Ik ben enthousiast gebruiker van de vele features van mijn gehuurde Fritz!box 7583, maar wil eigenlijk liever mijn eigen modem. Als echte Fritz-fanboi heb ik onlangs een 5690 Pro besteld; zo ben ik meteen op glasvezel voorbereid. Ik begrijp uit een ander topic dat ik de huur van het huidige modem tzt gewoon kan opzeggen, maar eigenlijk wil ik, als dat ook mogelijk is, die “oude” 7583 (juni 2020) misschien wel overnemen (tegen restwaarde o.i.d.) om daar een familielid blij mee te maken. Vragen staat vrij, dus bij deze: kan dat ook?

2 likes

Ik vermoed dat je die vrijblijvende vraag bij de Helpdesk moet neerleggen.

Veel organisaties hebben de uitgifte van apparatuur elders belegd of uitbesteed met diensovereenkomstige doorverkoop beperkingen.

ik meen ergens op deze :spraydot: Community eerder een item hierover te hebben gelezen (of het werd besproken in een ander item).

Paar overwegingen voor Freedom hierbij zijn - volgens mij - wel:

  • prijs ( afhankelijk van levensduur ? )
  • MAG je van aanbieder wel huurmodems (goedkoop) doorverkopen ( contract-kwestie )
  • soms krijg je als huurder niet een nieuwe maar een opgefriste (kort) eerder gebruikte Fritz ( hoe ga je daarmee om ? )
  • garantie ( jij gaat zeuren als een dag na de aankoop jouw Fritz het plots niet meer goed doet )
  • bijbehorende administratie ( ook vóóraf, er komt straks de mogelijkheid dat de huurder wil kopen )
  • retour-modems liggen niet bij :spraydot: Freedom zèlf; dus extra communicatie

Nou is bij jullie het modem al in huis, enz. Maar … …
als Freedom het bij jullie mogelijk maakt, dan ook voor èlke modem-huurder.

Kortom: mooie kwestie … …

1 like

Dacht ik ook met mijn 5490
Inleveren of €150 betalen, waren de mogelijkheden.

Klinkt als vaste prijs. Snap ik ergens ook nog wel. Dat kan dus, afhankelijk van de leeftijd van je modem, al dan niet het overwegen waard zijn. Thanks.

AVM heeft bij mijn weten net als andere “premium” merken, een actief terugnamebeleid zodat tweedehandshandel in bulk geen bedreiging vormt voor haar businessmodel.
Dit door bv verhuurders compensabele kortingen te geven en het maar de vraag is of apparatuur aangaande zeggenschap, eigendom zijn van het verhuurbedrijf.

Op marktplaats wil je nog wel’s wat tegen komen of anders op (ivm verzend/invoerrechten bvk Duitse) eBay. Probleem hierbij is dat je nooit zeker weer of spullen koosjer zijn (en blijven bij gebruik).