Ik beheer een aantal mailadressen van mensen die daar - laten we zeggen - wat minder handig in zijn.
Variërend van adressen bij de gekende providers tot wmb ongewenste (imo privacyloze) Hotmail/Gmail typen.
Wat ik mij afvroeg dat het mogelijk een “sociaal” innoverend idee zou zijn als Freedom de door haar leden ongebruikte mailboxen zou kunnen doneren zodat anderen zonder dat het hun voor extra kosten stelt, daarmee OOK voor noppes kunnen beschikken over een meekijkvrij privacy minded e-mailadres. Iets dat in diverse huishoudens soms al(thans hier) deels het geval zal zijn.
Die free-mailboxen worden in geval van onherroepelijke donatie niet meer gekoppeld aan/op/in het eigen account/domein van de donateur maar aan/op het specifiek account-domein van freedom.nl zelf.
Het eventuele (helpdesk)beheer van die free-pool (met voldoende reserveplekken in geval iemand zijn donatie account opzegt), zou dan door geaccrediteerde forumgebruikers kunnen worden gedaan.
De “beheerders” hebben desgevraagd hooguit toegang om bv account-passwords in te stellen.
Om al te overvloedig technisch beheer te voorkomen worden op die “free” accounts, verder geen enkele spam/mailregels of aliassen support gedaan. Free-gebruikers die valsspelen worden bij 3strikes, out geplaatst. (vinkje inactief).
De belemmering die ik zie is puur commercieel gezien vanuit Freedom en mogelijk een juridische aansprakelijkheid voor “gratis” gebruik.
Dit laatste kan via de standaard overeenkomst met een in aanmerking komende gebruiker worden afgedekt.
Puur technisch/faciliterend zouden leden hun toch ongebruikte mailbox kunnen doneren aan iemands anders die daarmee dan de kans heeft om OOK meekijkvrij te gaan mailen en zo deel uit te maken van ons Freedom.
Waarom deze gedachte:
- Uitnutten van het aantal beschikbare maar niet gebruikte mailaccounts
- Sociaal als maatschappelijke bijdrage aan/voor anderen
- Freedom promotie, leden geven mail
Ik ben benieuwd, hoe anderen daarover willen (mee)denken of om vanuit reacties te gaan weten dat een kiem tot niets zal gaan leiden.