Iemand interesse in een YubiKey?

Een beetje gerelateerd aan dit topic: [Overheidsbeleid:] Authenticatie / DigiD; uitsluiting door toepassing Big Tech?

Ik heb ondertussen alweer een tijd een Nitrokey FIDO2 om m’n oude YubiKey te vervangen, dus sindsdien ligt hij maar in de kast. Hij werkt nog prima verder, maar aangezien het geen open hardware is (en de Nitrokey wel) is hij bij mij een beetje uit de gratie geraakt.

Als ik er dus iemand nog een plezier mee kan doen, geef ik hem graag weg. Hij kan gebruikt worden als U2F-device op allerlei websites, waaronder Nextcloud, GitHub, GitLab, Google, AWS, en zelfs dit forum hier.

afbeelding

2 likes

Gekke vraag misschien…
Ik heb een andere gezien op internet, op hun site, maar is deze nu ook geschikt voor je mobiel (dus de URL die ik mee stuur)? Zit er dan een password manager in? (gebruik nu 1password) - En begrijp ik goed dat die het wel doet op een iMac, iPhone (NFC?), maar dat je dan niet Mail kan gebruiken voor encrypt?

Je merkt wel, ben hier ook weer nieuw in, maar je leert me wel steeds meer nieuwe dingen bij. Vooral op gebied van veiligheid heb ik daar wel oren naar en lees ik je berichten graag!

Dank je wel voor de info, ga me er eens verder in verdiepen :slight_smile:

Ik heb nog een yubikey2
Heb ik gebruikt om vroeger xs4all webmail te lezen als ik niet thuis was.
Volgens mij kan ik hem hier alleen als 2pass gebruiken op de mail.