Inmiddels wel POP3-support of onjuiste tekst op mijn.freedom.nl?

Hallo allen, (binnenkort) nieuwe klant van Freedom. Al voordat mijn internetabonnement ingaat bezig met het inregelen van e-mail.

Ik zie op https://mijn.freedom.nl/account/auth_rules de volgende tekst staan:

Access by devices

Freedom Internet allows you to use your own devices to access your email, calendar and contacts.

We support IMAP, SMTP CALDAV and CARDDAV protocols, if you really really cannot live without POP3 that is also available.

You can setup new devices to allow access to your account from different clients. For example, you can create a rule for your mobile phone mail application and another rule for your desktop mail application.

Maar ik lees op eerdere forumposts dat POP3 (nog) niet ondersteund wordt. Is POP3 inmiddels wel supported, zo ja wie kan mij helpen aan de juiste configuraties. Zo niet, dan het verzoek aan Freedom/Soverin om de tekst aan te passen :wink: .

PS. ben bekend met de voordelen van IMAP over POP3 maar het zou de uiteindelijke overstap voor niet-technische gezinsleden een stuk makkelijker maken om voorlopig mail in de huidige ‘big tech’-inbox te laten landen en toe te werken naar één overstapmoment zodra overal de mailadressen zijn gewijzigd.

Hmmm… Ik kan de tekst zelf niet vinden, dus ik ben benieuwd waar en hoe je de tekst precies hebt gevonden.

In het Nederlands staat iig het volgende:

“Op deze pagina kun je ‘regels’ aanmaken om per apparaat of per applicatie een apart wachtwoord in te stellen. Dit wachtwoord dien je dan te gebruiken voor het verzenden (SMTP) en ontvangen (IMAP) van e-mail.”

POP3 ondersteunen we op dit moment niet.

Ah, dan is de Engelse string verouderd. Ik kan nergens mijn taal wijzigen, maar vermoed dat taal momenteel wordt afgeleid uit OS of browser settings.

Helaas maar dan weet ik genoeg! Dank!