Blijft ergens curieus, los van reichelt & co, dat een klant het kapotte modem moet opsturen en dan in de tussentijd zogezegd zonder internet zit.
Ik zou toch denken dat met dit soort dingen, men het recht & mogelijkheid zou moeten/kunnen hebben op een (tijdelijke) vervanger ?
Zou je ergens een modem per dag of week kunnen huren ?
Ik hoef van Freedom oude modem pas terug te sturen als de 5590 weer terug is. Reichelt gaf aan dat ze geen rekening houden dat iemand zonder modem zit. Onderzoek kost tijd was hun antwoord.
Blijf dat “tijdsargument” neo-liberale kul vinden en een serieus minpunt voor een leverancier.
Niets makkelijker om bij een vermeend defect, zeker bij een modem in garantie, die met een ander (whatever plankmodel) om te wisselen. Hierna is er een zee aan tijd is voor support om onderzoek te gaan doen.
Ik word altijd blij wanneer ene leverancier eerst het probleem oplost en dan pas gaat kijken naar support/voorwaarden.
Vandaag modem ontvangen. Reichelt heeft toch een nieuwe gestuurd. Geen reden opgegeven waarom ze toch een nieuwe opgestuurd hebben nadat ze de 5590 met probleem naar AVM opgestuurd hebben. Dit weekend geen tijd, Maandag ga ik hem aansluiten. Eerst via de ONT van KPN of alles goed werkt en dan contact met Freedom om de glasvezel rechtstreeks te gaan aansluiten.
Als nood heeft de 7583 het prima gedaan via de ONT van KPN. Geen enkele uitval van verbinding. Dus de glasvezel van Glaspoort werkt uitstekend op 1Gb. 933,3 download en 925,6 upload
Modem 5590 geïnstalleerd. Alles werkt nu. Voorlopig via de wanpoort. Maar de upload is nu naar 128,2 gezakt.Die was 925,6 met de 7583. Dit is heel vreemd. Download is 932,9
Het is opgelost. Ik had de wan poort op 1 Gb gezet. Nu weer terug op 2,5 Gb en de upload en download zijn weer bijna gelijk. Maar de 7583 had alleen maar een 1 Gb wanpoort. Waarom zakt de upload dan zo sterk op de 5590 bij wan poort op 1 Gb zetten?
Het omzetten van Fritzbox 5590 rechtstreeks op de xgspon glasvezel is gelukt. Binnen paar minuten weer verbinding. Verbinding ietsje sneller dan via de KPN ONT. 940.2 download en 940.2 upload
Zojuist heeft de KPN monteur een werkende verbinding opgeleverd. Daarna hebben we samen de Genexis ONT afgekoppeld en de TK-01 aangesloten, de Fritzbox 5590 opgestart en de Freedom helpdesk gebeld om het modem-id door te geven.
Ja, erg jammer. Ook jammer dat je als Freedom klant niet op een of andere manier toegang kan krijgen tot de servicetool waarmee je dit zelf zou kunnen doorgeven.
Of dat je het “klaar kunt zetten” of alvast kunt doorgeven aan Freedom, dat, zodra de verbinding werkend is opgeleverd door KPN Netwerk (v.h. Reggefiber), dit laatste stapje automatisch in werking gezet wordt.
De helpdesk medewerker wist duidelijk niet waar ik het over had . Voor de KPN Netwerk monteur was het ook de eerste keer, hij heeft nog gekeken of hij bij die tool kon, maar kreeg van een collega door dat de klant dit zelf maar moest regelen met de ISP…
Bastiaan vertelde dat het bij mij de eerste keer was dat ze dit deden. De provider moet het ook regelen, niet KPN. Tenzij KPN ook de provider is. Maar KPN ziet liever geen Fritzboxen bij hun klanten.
Begrijp ik goed dat dat je een PON 10Gbit interface aansluiting hebt … waarvan je 1Gbit (max) kunt gebruiken ?
Los daarvan zou iemand imo zelf het modem-id (ik neem aan dat dit een mac-adress is) moeten kunnen instellen op/bij het KPN netwerk.
Anders is/heeft/geeft het nog steeds iets van afhankelijkheid en de persoon thuis niet makkelijk op eigen houtje een (wie weet defect) modem kunt wisselen. Iemand zal maar spontaan op Zondagochtend om 05u35 een lumineus idee krijgen voor een ander plan.
Nee, ik ben al tijden over op NLZiet, dus daar kan ik je niet mee helpen. Ik denk dat je in een ander topic daarvoor moet zijn. En dat het los staat van de type aansluiting.
Nou, voorlopig ben ik gecapped op 50/50. Als het allemaal goed werkt, ga ik misschien nog naar 100/100 of 200/200, maar ik denk dat het de maximale mogelijkheid van XGS-PON laat zien.
Wat afhankelijkheid en modem wissel: ja dat is een dingetje. Maar als er iets met Geexis ONT aan de hand is, kun je ook weinig. En ik ben benieuwd hoe die Self Service Tool van KPN werkt. Maar helaas, daar moet je een KPN account voor hebben.