Installeren F-Secure op een Mac met High Sierra

Helaas krijg ik de melding dat ik F-Secure niet kan installeren op mijn Mac met High Sierra(10.13.6). MacOS 10.14 vereist! Wat zou de oplossing zijn?

Niet veel. Er is idd minimaal Mojave nodig voor F-Secure SAFE.

help.f-secure

Hier ook High Sierra. En kan niet verder upgraden. Wordt nu echt tijd voor een mooie nieuwe mac :yum:

De Mac is minimaal 10 jaar oud, en er worden al enkele jaren geen updates meer voor vrij gegeven.
Is dan denk ik wel tijd voor een nieuwe Mac :slight_smile:

Heb je bof dat er net nieuwe macs zijn uitgekomen met de eigen Apple chip. Alleen een nadeel dat je er geen virtueel Windows op kan draaien, En ik heb programma’s die ik nodig heb die alleen onder Windows werken. Gelukkig heb ik nog een oude windows laptop voor nood.

En er zijn nog steeds Intel Macs verkrijgbaar (in casu de 13" MacBook Pro, naast de nieuwe M1), naar men vermoedt om juist die Windhoos compatibiliteit nog enige tijd te kunnen waarborgen.

Werkt de Freedom-versie van F-Secure native op de nieuwe M1? Ik noem het gemakshalve de Freedom-versie omdat ik niet weet hoe de versie die wij krijgen officieel heet.

Hier ook F-secure op High Sierra gewenst. Oké het mag dan een bijna 10 jaar oude computer zijn, daartegenover staat dat Apple nog security-updates levert en dat ik tot twee weken geleden bij xs4all wèl F-secure op macOS 10.13.6 had. Sinds mijn overstap naar Freedom kan ik daardoor minder veilig internetten dan in mijn oude situatie bij xs4ll!

Dat gaat niet heel lang meer duren. Ik weet niet wanneer de support gaat stoppen, maar ik verwacht in de komende maanden.