Installeren K-9 op mobiel (Android) lukt niet

Hallo,
Ik wil de e-mailclient K-9 installeren, maar kwam er snel achter dat dit noch via de wizard, noch handmatig gaat lukken.
De instellingen die ik vond op de helpdesk klopten, maar: Authentication Failed.
Ook gebr.naam / wachtwoord voor Webmail werken niet.
Mijn conclusie is dat ik ooit een fout heb gemaakt bij het wijzigen en/of opslaan van wachtwoorden…
Nogal een suf probleem dus.
Graag een tip!
Dank vast.

Ga naar wachtwoord vergeten. En loop de stappen door.

Hoi Lidwien,

Dank voor je vlotte reactie :^)

Met vriendelijke groet,
Fré

Hoi Lidwien,
Ik heb de stappen doorlopen en ontvang geen token.
Staat bij jullie een 06-nummer van mij geregistreerd?
Mijn ‘meekijkvrije’ e-mailadres heb ik ooit gekregen als donateur van BoF.
Ik heb geen tv/internet-account bij Freedom Internet.

Uit het stappenplan:

Mogelijk een resultaat van dit:

Heb/kan je wel bij de MijnFreedom account pagina komen ?

Mogelijk zal je je moeten vervoegen bij de partij die het account heeft van jouw mailbox.

– Het nieuwe ww. beleid zou een rol kunnen spelen, ik wacht het af.

– En nee, Ik kan niet op de accountpagina komen vanwege dat wachtwoord.

Heb een mail aan support gestuurd, ben benieuwd.

Ik duim voor jou.

tldr; tenzij klant van Freedom, zal je je ws moeten wenden naar BoF.

Voor onze info. Heb je een xxxx@freedom.nl of (sinds 2024) een yyyyy@meekijkvrij.nl adres van BoF gehad ?
In dit laatste geval moet je voor recovery, inloggen op MijnMeekijkVrij-Bof

1. Weet je zeker dat je (ooit) kon inloggen als Freedom accounthouder (en dus een klantnummer moet hebben) of was dat als emailbox-gebruiker ?
  2. Had/heb je toen (of op die mailbox), ooit je 06-nummer voor password-recovery ingevuld (en getest) ?
    Dit laatste (06) is bij emailbox is bmw nl. niet verplicht.
    Het is/was dan altijd nuttig te controleren of dat werkt(e).
    Hier functioneert de 06-recovery - net getest - nog steeds als gedocumenteerd.
    Het lijkt mij niet dat nieuwe WachtWoord-eisen, een storing heeft veroorzaakt in de recovery.

Niet dat het voorgaande veel uitmaakt want ik vermoed dat je je zult moet vervoegen bij donateurs@bitsoffreedom.nl die eigenaar is van het account waarop jouw “gratis” emailadres(box) is uitgegeven. Ik zie net dat er ook een ticketpagina is: Meekijkvrije mail support – Bits of Freedom
De Freedom-helpdesk zal zonder klantnummer, factuur of ander (eigenaars)bewijs, geen controleerbare gegevens kunnen verifiëren en jou dan ws terugverwijzen naar BoF die sws eigenaar zal zijn (van het account waaronder het emailadres resideert).

Aanvulling: Hoewel Freedom, Bits Of Freedom een warm hart zal toedragen, heeft een door haar uitgegeven mailadres zelf mogelijk niets met Freedom alszijnde bedrijf te maken.
De meekijk vrije mailadressen van BoF zijn door haar gehost bij Soverin. Lees ook: E-mail Meekijkvrij.nl – Bits of Freedom .

Ik begrijp nu dat ik administratief ‘los’ sta van Freedom Internet en dat mijn @freedom.nl-adres wordt beheerd door Bits of Freedom.
Dank voor het meedenken, alles werkt weer comme il faut :^)

1 like

Fijn dat het is opgelost. Heb je dit via BoF of haar recovery op meekijkvrij.nl gedaan ?

Interessant hier is dat het gebruiksforum i.p. alleen door leden van freedom.nl zou mogen worden beschreven. De toegangsprocedure daarvoor, dit alleen checkt met het hebben van een freedom.nl adres.
Iemand met een elders of op andere wijze verkregen freedom.nl adres (of alias !!) is echter niet perse ook klant van freedomnet.nl

In het begin gaf (en geeft) dat (mij) nog steeds verwarring met dat BoF eigenaar is van de domeinnaam en die in een controlerende belangenverstrengeling heeft uitgeleend aan het bedrijf “Freedom Internet” welk het gebruik weer (deels) technisch faciliteert.
De mailadressen van freedom.nl zijn fysiek geplaatst op Soverin servers en (naar ik ooit heb begrepen) draait het freedom.nl als domein fysiek op de eigen servers van het “Freedom Internet” bedrijf.

fwiw: dig/whois info

$ dig freedom.nl MXfreedom.nl. 84898 IN MX 10 mx.soverin.net
$ dig freedom.nlfreedom.nl. 300 IN A 185.93.175.46
$ whois 185.93.175.46 role: Freedom Internet NOC
$ Search via Whois freedom.nl dd. 06feb25
→ Registrar: team.blue nl B.V.
→ Administrative Contact: kantoor@bitsoffreedom.nl
→ Technical Contact: devops@freedomnet.nl
$ search via Whois freedomnet.nl dd. 06feb25
Owner: Freedom Internet B.V. (Melissaweg 23/Amsterdam)
Admin Contact: info@freedomnet.nl (eigen server)
Technical Contact: domain-tech@nederhost.nl (eenmanszaak/Amsterdam)

Ik heb inderdaad via meekijkvrij.nl een nieuw ww. gekregen.
Hoe e.e.a. administratief, rechtsgeldig of principieel in elkaar zit boeit me niet.
Ik vind dat ik als niet-klant van Freedom Internet, maar wel in het bezit van een freedom.nl adres terecht ben geholpen in een lastige situatie.
Jouw bezwaar tegen toegang op het forum voor niet-leden lijkt me iets voor een interne discussie.

.

Wie ook er aan denkt om K9 te installeren.
Zet er dan Thunderbird for Android op.
Ze zijn op dit moment in een overgangs fase.
Ik heb ook recent gewisseld. Ging prima met een backup bestand van de instellingen.
Naam wijzigen is niet mogelijk bij Android voor ontwikkelaars.
Daarom hetzelfde onder 2 namen.

1 like

Helder en mogelijk ook iets voor het forum omdat meen te nemen.

Het is niet mijn bezwaar met wie dan ook meebabbelt maar simpel voorwaarden dat alleen klanten van Freedom op dit forum zouden mogen posten.
Verwarring ontstaat dat iemand met een freedom.nl adres kennelijk niet perse klant is van de Freedom Internet techniek en we dan langs elkaar heen communiceren.

Verder fijn dat het zo voor jou via dit forum, is goed gekomen.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.