Instellen telefoonnummers uitgaande gesprekken voor DECT toestellen als je van KPN/XS4ALL komt

Vanochtend is mijn verbinding overgezet naar Freedom.
Dat werkte probleemloos, echter telefonie niet.

Voor telefonie netjes gedaan wat op de helpdesk pagina’s Telefoonnummer instellen | Freedom staat, maar kon niet bellen of gebeld worden. Helpdesk gebeld, die wisten het ook niet, maar ze zouden het uitzoeken. Toen ze een aantal uren later terugbelden werkte het gebeld worden blijkbaar opeens wel. Het schijnt soms een paar uur te kosten voordat e.a. echt actief is overgezet,

Toen kon ik nog niet bellen met mijn DECT toestellen aangesloten op de 7583.
Op de bovengenoemde pagina staat dat je het nummer moet invullen als +31201234567 dus +31 + netnummer zonder 0 + abonneenummer op de telefonie instel pagina’.
Dat formaat was bij KPN/XS4ALL anders, daar was het netnummer met 0 + abonneenummer.
Gevolg van dat laatste is dat alle telefoons op de pagina in de fritzbox ‘Telefonie’, ‘Telefonie apparaten’ nog het formaat van KPN/XS4ALL voor het “uitgaande nummer” hebben staan.
Als je voor elke telefoon dat gegeven edit en het nummer voor uitgaande gesprekken selecteert dat begint met 31, dan werken uitgaande gesprekken ook zoals het hoort.

Dit laatste was ook nog niet bij bij de helpdesk.

Waardevolle informatie!

ik gebruik al enige tijd geen Fritzbox meer, maar daarin kun je toch ook een generieke prefix instellen dat dan voor alle toestellen naar buiten gebruikt wordt?