Internet connection cleared

Sinds er op 2 oktober onderhoud is gepleegd op de KPN glasvezelverbindingen in Nieuwegein valt heel vaak mijn internetverbinding weg, met “Internet connection cleared” in de log van mijn FRITZ!Box 7590. De verbinding wordt telkens binnen enkele seconden weer hersteld.

Ik heb alles (de ONT, FRITZ!Box, de repeaters) al uit en aan gehad.
De verbinding valt soms zelfs meerdere keren per uur weg.

Zijn er gebruikers met dezelfde ervaring?

Ik heb hier (Lelystad) ook even in de logs gekeken en ik zie inderdaad 2 oktober de lijn wegvallen rond het tijdstip van KPN onderhoud. Daarna is de lijn (FiberCrew belichter) stabiel. Ik dacht het zelfde gedrag te hebben, maar dat was mijn firewall script. (eigen hardware, script gecorrigeerd, dus bedankt voor de post, anders had ik nooit gekeken)

Je hebt al gecontroleerd of er updates zijn voor de fritzbox? Ook bij automagisch installeren van de updates kan dit toch een uitdaging opleveren.

Heb de laatste firmware versie 7.57

Dan denk ik toch een mailtje kloppen aan de helpdesk, kunnen ze het naar KPN doorzetten, stuiterende verbindingen zijn niet goed. Bij browsen merkt je het niet, maar voice, streaming en games zijn er niet echt blij mee.

F1 kijken is inderdaad geen genoegen :frowning:

Ik ga morgen testen met een andere cat6a kabel los over de vloer tussen de ONT en de FRITZ!Box. Dan sluit ik een slechte kabel onder de vloer in de kruipruimte uit.

Van zaterdag op zondagnacht tot en met maandagochtend een stabiele internetverbinding. Geen enkele keer dat de verbinding wegviel. Ik heb dan ook geen andere cat6a kabel geprobeerd.

Helaas vanaf pakweg 11 uur maandagochtend is het om de paar minuten weer mis.
Heb een ticket bij de Freedom Helpdesk ingeschoten en de “Provider services” op mijn FRITZ!Box 7590 tijdelijk opengezet voor de Helpdesk.

De ticket was opgepakt door de Freedom Helpdesk. Zij konden op afstand niets geks zien aan mijn glasvezelverbinding en FRITZ!Box en een reset van de ONT had niet geholpen. Daarom hadden ze een ticket bij KPN aangemaakt.

Inmiddels had ik zelf ook een test gedaan met een andere CAT6a kabel over de vloer, maar dat hielp ook niet.

KPN monteurs hebben de Genexis ONT (niet de versie met het “power” probleem) vervangen door een nieuwe Nokia ONT met het verzoek om te kijken of dat het probleem oplost.
Dat lijkt het geval. Ik heb al vier dagen geen enkele onderbreking van de glasvezelverbinding ervaren. De log van mijn FRITZ!Box 7590 laat geen enkele “Internet connection cleared” meer zien.
So far so good!

1 like

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.