Internet verificatie code per sms

Ik ben sinds januari 2020 klant bij Freedom (eerst als founding member, sinds afgelopen najaar ook met glasvezel internet). Ik ontving in januari per sms ook een internet verificatie code. Vraag: is het nodig/zinvol deze te bewaren? Ik heb eerlijk gezegd geen idee meer waar deze voor diende.

Beetje lastig te beoordelen zo. Mogelijk was het de 6-karakter verificatiecode voor toegang tot je ‘mijn.freedom’ beheeromgeving. Daar heb je nu als het goed is een definitieve gebruikersnaam en wachtwoord voor gemaakt.

Voor het aanmaken/activeren van e-mail toegang (bijv. bij een gekoppeld domein) geldt een 16 karakter verificatiecode. Ook daar heb je nu als het goed is een definitieve gebruikersnaam en wachtwoord voor gemaakt.

Voor de VoIP omgeving heb je als het goed is een aparte code gekregen (en gewijzigd) bij het aanmelden van je FRITZ!Box als je telefonie hebt ingesteld.

Het ging om de 6-karakter verificatie code. Als ik het zo lees kan die dus weg.
Van Voip maak ik geen gebruik en het koppelen van domeinen werkt inderdaad met andere verificatie codes.

Als je zoveel mijn.freedom omgevingen hebt als dat je 6-karakter verificatie codes hebt ontvangen (afhankelijk of je meerdere losse domeinen hebt), je gebruikersnaam en wachtwoord daarvan goed bewaart.

Merkwaardig… Ik ben al een paar maanden lid en krijg nu opeens een 6 karakter freedom verificatie code voor @mijn.freedom.nl Aangezien ik niet bezig ben op mijn.freedom in te loggen komt dit op me over alsof iemand me probeert te hacken. Sterker nog, misschien is dat ook wel zo

Misschien wel, …
of … jouw status is ergens weer op “nieuwe klant” komen staan ?!?

(Dat zou dan een foutje ergens binnen Freedom wezen)

Toch maar even aan de HelpDesk mailen ?!?

Heb je al in mijn.freedom gekeken bij Authenticatie sessies.
Of daar een hacker tussen staat?

nee, daar zit niets raars bij. Grappig trouwens om dat imap tellertje te zien :slight_smile:

Ik hou het maar op een fluke.