Internetsnelheid voor Canal Digitaal app te laag?

Ik gebruik de Canal Digitaal TV app via webOS (LG OLED55C8) voor het kijken van Canal Digitaal zenders.
Nu heb ik de verbindingstest op de app opgestart en krijg ik het volgende resultaat:
Op dit moment is je internetsnelheid te laag om te kunnen genieten van de interactieve mogelijkheden.
Controleer of er andere processen lopen die invloed kunnen hebben op de snelheid van je internetverbinding.

Daar kijk ik van op, ik heb een 100 mb/s verbinding via glasvezel, KPN speedtest via webOS geeft 67 mb/s aan. Dat moet toch genoeg zijn?
Ik webOS via de LAN en niet via WiFi aangesloten.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Wat ik als volgende zou doen.
De tv een hogere prioriteit geven in de router.
En kijken of er een foute switch tussen zit.

Bedankt voor jouw reactie Erik,
helaas heeft de TV al een hogere prioriteit.

Het is ook jammer, dat de app geen verslag van de meting weer geeft.
Ik neem aan, dat je de kabel nagemeten hebt.

Ja, dat is inderdaad jammer.|

Dat vind ik wel een vlotte aanname, nee de kabel heb ik niet doorgemeten.
Maar zoals ik al eerder schreef:

En dat is ondanks de andere apparaten die ik doorgaans aan het netwerk heb gekoppeld heb zoals telefoon, tablet, computer en iPad ruim voldoende lijkt me…

Ik heb de test zonet gedaan met de TV (webOS) als enig apparaat aangesloten.
Dan is de downloadsnelheid gemeten met KPN 82 mb/s.
De boodschap blijft hetzelfde, Op dit moment is je internetsnelheid te laag om te kunnen genieten van de interactieve mogelijkheden.
Controleer of er andere processen lopen die invloed kunnen hebben op de snelheid van je internetverbinding.

Ook nog met een andere kabel geprobeerd, maar dat geeft hetzelfde resultaat.

Ter vergelijking, bij NETFLIX is de minimale downloadsnelheid voor een 4k verbinding 15 mb/s!
Vraag me af of Canaal Digitaal ook een dergelijke specificatie heeft, ik kan hem niet vinden …
Maar het lijkt me dat hier iets niet klopt.

Heeft er iemand anders die kijkt met de Canal Digitaal TV app (en een 100mbps verbinding heeft) een ander resultaat als hij de verbindingstest doet?

Hoi,
Ik neem aan dat je de televisie al een keer echt helemaal opnieuw opgestart hebt? Dus echt stekker er tijdje uit en daarna weer inschakelen. Bij mijn Samsung TV loopt het geheugen ook wel eens vol en dan krijg ik vreemde effecten met de TV apps. O.a. ook net of er geen verbinding meer is met internet.

Dank je voor jouw reactie en ja, ik heb de Televisie al opnieuw opgestart.

De LG TV heeft geen problemen met apps, behalve deze dan …
Heb jij de verbindingstest op de Canal Digitaal app al uitgevoerd?
Wat is het resultaat?

Ik zie in mijn Android app wel een knop bij instellingen die Reset smart tv heet.
Geen idee, wat die doet.

Proefondervindelijk, ik heb het gedaan en krijg de melding “geen Smart TV gevonden in het netwerk”.
Dus dat schiet ook niet op Erik …

Heb ondertussen een CAT.6 kabel gekocht, de downloadsnelheid van webOS is zo’n 10 mb/s sneller geworden en wordt zo’n 77 mb/s maar het heeft geen effect op de verbindingstest van de Canal Digitaal TV app.

Het vreemde is dat bijvoorbeeld het terugkijken van een programma gewoon lukt.
Maar ik ervaar de beeldkwaliteit als iets minder, maar als dit de enige test is die je kan doen houd het voor mij op.

Ik zal wel een mailtje aan wijden gericht aan onze helpdesk.

Je staat ook niet op de lijst.

Welke versie van WebOS heeft de TV. Het lijkt dat CD alleen v5.0 en hoger ondersteund.

Ja dat klopt, maar er staat ook op dezelfde site “Het kan dus zijn dat je tv niet in deze lijst staat, maar wél geschikt is voor gebruik van de app.”

Het versienummer van webOS van de TV is 5.50.10, dus dat moet ook geen probleem zijn lijkt me.

Je zou CD kunnen bellen en het vragen.
Dat je klant wenst te worden en of je tv geschikt is.
Dan moet je het wel zo doen, dat je niet verteld dat je Freedom klant bent.
Want dan verbreken ze het gesprek en verwijzen ze je naar Freedom.

Dank je voor de tip.