IPv4 adres wijziging

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.

Ik zie dat het topic IPv4 adres wijziging inmiddels is gesloten. Daarom maar even een nieuw draadje.

Ik kreeg zojuist een mailtje met mijn nieuwe ip adres. Ik ga van 45.88.8.0/23 naar 45.137.88.0/22

Freedom heeft keurig het PTR record overgenomen van mijn oude ip adres. Heel fijn!

5 likes

Heb inmiddels ook mail gehad dat vannacht (van 1421 op 1522 maart) m’n IPv4 van blok 45.155.156.0/23 verhuisd naar 45.137.103.0/24

DNS record alvast aangepast, PTR niet nodig in mijn geval.

(iets met lezen)

1 like

Ik mag hopen dat er het volgende stond:

Citaat
De omzetting staat gepland in de nacht van maandag 21 op dinsdag 22 maart tussen 00.01 en 04.00 uur.

:wink:

1 like

Ik heb het bericht maar even verplaatst naar het originele topic. :slight_smile:

1 like

Dat stond ook in de mail, had niet goed gelezen.

Ik draai momenteel geen servers via IPv4, dus de DNS staat alvast voor het nieuwe IPv4 ingesteld

Nieuwe IPv4 adres is vannacht zonder problemen actief geworden. Voor m’n externe hosts had ik al de firewall rules aangepast zodat ik eventueel via IPv4 toegang kon krijgen. Gelukkig is het IPv6 adres niet veranderd en aangezien IPv6 m’n primaire transport optie is, was er nul impact. Mail die op de externe mail servers ontvangen werd, is gewoon via IPv6 afgeleverd op de server thuis (die een IPv6 adres heeft dat niet veranderde).

@anon97139585 Zover ik nu hoor zijn ze hier vannacht nog niet aan te gekomen om de database achter de MIJN omgeving aan te laten sluiten op de nieuwe IP-adressen. Gaat vandaag nog gebeuren, dus in de loop van de dag zou je het moeten kunnen aanpassen.

1 like

De Reverse is ook nog niet overgenomen.

Ook vandaag ?

Reverse zou goed moeten staan. Zo niet stuur even een mail naar de helpdesk met dit duidelijk in het subject.

Reeds gedaan.

Ticket 92145316

En ook reeds beantwoord :slight_smile:

Dank.

Alles werkt prima. Ook Microsoft vind de nieuwe IP prima.

2 likes

De adreswijziging is hier vlekkeloos verlopen. Helemaal niks van gemerkt.
Ook twee apparaten die hier 24/7 online zijn hadden geen klachten in de logs.

Hou het in ieder geval in de gaten (maar is natuurlijk eigenlijk overbodig te zeggen, want dat doe je toch al wel :smiley: )

Hmmm… daar moeten we eens goed naar kijken. Ik weet even niet hoe dit is gegaan, Gaarne een mailtje naar de helpdesk met het volledige data.

Dit topic is na 11 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.