Het is natuurlijk mogelijk dat ik iets fout heb gedaan, maar bij het vooruit en/of achteruitspoelen wil mijn Amino (met de << en >> knoppen) ineens niet meer sneller dan 6x gaan (en dat laat hij zien, wat voorheen niet was). Voorheen ging het spoelen veel sneller en bij het ingedrukt houden van de knop steeds sneller… Dus 8 minuten reclame overslaan was in 10 seconden ongeveer klaar en nu duurt het meer dan een minuut…
Ik hoop dat het aan mij ligt want dit is een heel ernstige verslechtering.
Ter info. De Build-versie is 126024 en de datum 2024-09-05-05T12:49:38Z. Het lijkt erop dat de amino nieuwe software heeft gekregen.
Nog een probleem: Als je eenmaal vooruit of achteruit gespoeld hebt binnen een programma dan doet de knop |< om naar het begin te springen het ook niet meer. Als je gewoon naar een programma gaat en begint te kijken dan werkt |< wel om naar het begin te springen.
Waarom wordt er toch steeds wat veranderd waar niets mis me was??? “If it ain’t broke, don’t fix it!”
En trouwens, de 6x sneller vooruit spoelen doet eigenlijk wat meer, ongeveer een een halve minuut per tik en een tik is denk ik iets meer dan een seconde. Maar voorheen, en op dit moment in de app op de pc en op de chromecast werkt snel vooruit en achteruit nog wel, en veel sneller dan op de Amino. Het is dus een specifieke nieuwe bug (zullen ze wel “feature” noemen) op de Amino.
Als je Begin Gemist gebruikt (bij een programma dat nog bezig is), dan krijg je af en toe stotterend beeld en geluid. Volgens mij werkte dit een tijdje geleden nog wel goed.
Heb Amino + FB herstart, maar probleem blijft.
Wij hebben dat hier ook al wat vaker gehad sinds de update. Begin Gemist geeft inderdaad vaker stotterend beeld en geluid dan vóór de update. Bij Canal Digitaal / Canal+ moet zich toch eens een keer gaan realiseren dat een update bedoelt is om bestaande problemen op te lossen (die we niet hadden trouwens) en niet om nieuwe problemen te creëren…
Hier gebeurde er ook wat vreemds laatst.
Ik heb geen idee, wat het het is en welk knopje ik per vergis gedrukt heb.
In de EPG kwam 888, 00 te staan.
Waarschijnlijk teletext pagina 888 voor ondertiteling.
Sinds enkele dagen dezelfde problemen: niet voor- en niet achteruit te branden, bevriezingen en haperingen. Zeer trage reactie of helemaal geen op de afstandsbediening. Herstarten helpt niet.
@Fokko Getest. Klopt.
Ik heb het als storing bij Freedom gemeld… dus wie weet geraakt het binnen drie maanden of zo weer opgelost…
Inderdaad, de laatste 2 weken hier ook al een keer of wat dusdanige haperingen bij gebruik “Begin Gemist” dat het niet om aan te zien was. Programma’s pas later kunnen bekijken.
Nog iets anders: ik heb ook de betaalde versie van NPO plus en wat me opvalt is dat je veel eerder dan bij CD de beschikking hebt over een net afgelopen programma. Bij CD kan dat soms wel 10 minuten duren.
Voordat Freedom beschikbaar was had ik XS4ALL (TV eigenlijk gewoon KPN) en daar kon je altijd een programma meteen na het einde bekijken en opnames waren ook meteen na het einde van het programma beschikbaar. Technisch is dit dus zonder meer mogelijk en KPN heeft technologie die dat doet. Dat het bij CD wel 10 minuten duurt en daardoor soms begin-gemist naar het einde toe niet werkt is ofwel een gevalletje van klantje-pesten ofwel domme onkunde bij de eigen software ontwikkelaars en/of beschikbare hardware aan de server kant. Het kan beter, en het moet beter, maar in de afgelopen 2 jaar is er op dit vlak nog helemaal niets verbeterd.
Dat kan, begin gemist en uitzending gemist zouden vloeiend in elkaar kunnen overlopen.
Na het NPO nieuws 18:00 skipte hij perfect de reclame. Dat kan ook mis gaan.
Dit soort kunstjes hadden ze bij KPN er om die reden uit gehaald.
Ik denk dat ze alleen het meest noodzakelijke doen.
Ik had ook haperingen, heb de stekker er even uit gehad en kreeg de update.
Nu is het weer strak.
Dat bijvoorbeeld in de EPG nog steeds Mathijs voorbij komt, laat ook zien dat ze het minimaal bijhouden.
Het systeem is ook best wel complex omdat ze ook nog met updates van de fabrikant te maken hebben.
Dat er ook geen verslag is, wat de updates doen, is ook storend.
Ik denk dat het een uitstervend ding is. Steeds minder mensen hebben lineaire tv.
Ik denk dat toch not heel veel mensen lineaire TV hebben, maar steeds meer mensen hebben TVs met apps waaronder ook de CD app, en terwijl ze denken dat ze gewoon live kijken is het stiekem toch niet echt live, gaat het met TCP één op één de kabel over en hebben ze vertraging (waardoor de buren al juichen bij een gemaakt doelpunt terwijl ze op hun (vertraagde) TV het schot nog maar zien aankomen…
Ik heb een nieuwe TV nog wel in de planning zitten maar wil toch liever gewoon echt live TV kijken en niet eerst door reclames van de TV maker gaan vooraleer ik gewoon een zender kan kiezen en aanzetten. Wat dat betreft toch liever een goed werkende Amino dan een Chromecast-achtig kastje, zelfs als dat in de TV is ingebouwd als Google TV.
Ik ben benieuwd of de nieuwe Amino software van vandaag iets heeft verbeterd. Als vanavond de TV weer aan gaat zullen we het zien… Het hele stopcontact (met Amino en TV) staat hier alleen maar aan wanneer we TV willen kijken (of radio luisteren). De Amino verbruikt in standby nog behoorlijk wat stroom, wat je kan merken aan het warm worden van het kastje.
Wij zijn overgestapt van CD naar NLZiet (beide via een Chormecast, CD via de Amino was helemaal niet te doen)
Wat een wereld van veschil. CD was helemaal niets, CD is niets en zal nooit iets zijn.
Sinds NLziet geen enkele frustratie meer. Terugkijken tijdens/dierect na programma geen probleem, reclames overslaan geen probleem, starten vanaf het begin. Zelfs vooruit kijken van sommige programma’s of series. Programma’s beginnen echt bij het begin bij terugkrijken en afspelen vanaf het bein. Stoppen ook op het juiste moment.
Hadden het veel eerder moeten doen. Freedom zou gewoon NLZiet via Chromecast moeten aanbevelen en CD afraden. NLZiet is nog goedkoper ook.
Ik heb NLziet geprobeerd en had een heel andere ervaring. Ik denk dat het vooral komt door de keuze van de programma’s of series die je wil zien. NLziet kent maar enkele series als “serie”. De meeste programma’s die wij willen zien konden wij op geen enkele manier zonder reclame terugkijken… En zenders waarbij we bij CD niet kunnen opnemen om zonder reclame terug te kijken konden we bij NLziet ook niet zonder reclame terugkijken. Kortom het was een grote tegenvaller. Zo zie je maar, iedereen heeft verschillende wensen…
Ik heb ooit een interview met John de Mol gelezen waarin hij zegt dat NLZiet volledig om tracking en profiling draait. Denk niet dat dat goed bij Freedom past.
“Zo zie je maar, iedereen heeft verschillende wensen…” Helemaal mee eens. Wij kijken weinig en dan meestal publieke omroep, zelden de commercielen (ik kan er echt niet tegen om tijdens een film 5x naar dezelfde reclame te moeten kijken). Ik zou het wel redden met alleen NPO plus maar de vrouw neemt graag films op van Canvas (overigens met de bekende problemen dat ze in Belgie vaak uitlopen) dus we zitten nog wel even op Canal+
Same here. Dit is duidelijk nieuwe “functionaliteit”, geen bug. De reden lijkt me duidelijk, op deze manier is het veel lastiger om door reclame heen te spoelen.
Diep triest. Ik ga ook een ticket inschieten.
Zo, ticket is ingeschoten. Ik hoop dat iedereen hetzelfde doet, dan gebeurt er misschien iets.
Sorry, maar voor mij is het duidelijk een bug. Het is misschien een bewust geïntroduceerde bug, maar gegeven dat het snel voor- en achteruitspoelen voorheen mogelijk was en nu niet meer is het nieuwe ongewenste gedrag duidelijk een bug. In de app kan je willekeurig heen en weer springen, met Chromecast kan het ook (al “pakt” dat de eerste keer nooit en moet je het twee keer doen, maar daarna gaat het meteen)… Op de amino is het echt gewoon een bug. Dat ze het design willen veranderen om het met 2x, 4x, 6x te doen, ok, maar de maximale snelheid is echt gewoon veel te traag en dat is een bug.