Het probleem is dat er om een login en wachtwoord wordt gevraagd. Er staat het volgende:
STAP 5
Heb je deze gegevens niet, kijk dan naar deze handleiding.
In negeer dit aangezien ik de logingegevens van mijn.freedom.nl account bij de hand heb. Geen noodzaak om de handleiding te lezen, heb de gegevens reeds voor me.
Er staat vervolgens:
- User name: De VoIP-gebruikersnaam/Account ID
- Password: Het VoIP-Wachtwoord
Mijn voorstel is om hier “expliciet” te vermelden dat niet de Freedom account gegevens moeten worden ingevuld maar dat deze gegevens eerst moeten worden opgehaald. De informatie staat niet in mijn.freedom.nl Er is eerst een login nodig naar voip.freedom.nl een directe link op de pagina Freedom Internet vind ik noodzakelijk. Deze link zie ik nog steeds niet staan. Ik neem aan dat dit snel gaat gebeuren?
Dan dus inloggen op voip.freedom.nl met andere gegevens dan voor mijn.freedom.nl
Vervolgens gebruik ik dus deze logingegevens bij:
- User name: De VoIP-gebruikersnaam/Account ID
- Password: Het VoIP-Wachtwoord
Dit zijn immers toch de VOIP logingegevens die ik zonet heb ingevuld?
Werkt dus ook niet. Voorstel om hier wederom “expliciet” toe te voegen dat ook de login voor voip.freedom.nl hier niet van toepassing is, dus niet de logingegevens invullen van mijn.freedom.nl en niet de logingegevens invullen van voip.freedom.nl
Even terug naar wat er boven staat:
STAP 5
Heb je deze gegevens niet, kijk dan naar deze handleiding.
Ik was in de veronderstelling dat ik alle gegevens reeds voor mij had en vond het dus niet nodig om de handleiding te bekijken, ik heb immers toch alle gegevens al?
Dan blijkt er dus binnen voip.freedom.nl te moet worden doorgeklikt naar Beheer - VoIP-accounts. Tot slot moet er een voor mijn gevoelsmatig totaal niet logische actie worden gedaan.
Een snelle blik aan de rechterkant van het scherm toont kennelijk filtermogelijkheden, Inactieve weergeven, etc., ik negeer dit verder aangezien filering niet op mij van toepassing is. Heb immers slechts ‘1’ VoIP-account, ben slechts een simpele particulier / zelfstandige zonder personeel en ben geen corporate customer met tientallen of honderden lijnen waarbij filtermogelijkheden een noodzaak zijn. Ik negeer dus de filters aan de rechter kant.
De voor mijn gevoel compleet niet logische stap is dat daar een mogelijkheid Wachtwoorden weergeven staat. Dit blijkt dus essentieel te zijn om het uiteindelijke enige correcte VoIP-account wachtwoord te vinden. Dus niet het mijn.freedom.nl wachtwoord en niet het voip.freedom.nl wachtwoord, dit is immers een ander VoIP-wachtwoord dan het daadwerkelijke VoIP-wachtwoord. Volgt u mij nog?
Ik hoop dat jullie inzien dat hier de nodige hindernissen zijn opgeworpen om de enige correcte logingegevens boven water te krijgen om telefonie aan de praat te krijgen.
Om te beginnen stel ik voor om op de pagina Freedom Internet een link te zetten die naar https://voip.freedom.nl/ verwijst. Met daarbij als “expliciete” vermelding dat voor de login op voip.freedom.nl andere logingegevens zijn vereist en de login voor mijn.freedom.nl daar niet werkt.
Laten we er samen voor zorgen dat Freedom internet in de toekomst door iedereen gebruikt kan worden en niet alleen door ons techneuten. Al voelde ik mij in deze casus danig met een kluitje in het riet gestuurd. Zie nogmaals mijn openingspost over de ‘lege pagina’.
Edit:
De tekst bij:
STAP 5
Heb je deze gegevens niet, kijk dan naar deze handleiding.
zou eigenlijk moeten luiden, deze gegevens heb je nog niet. Haal deze gegevens eerst op. Het betreft niet je mijn.freedom.nl login en ook niet je voip.freedom.nl login. Zie bij Voip inlog gegevens opzoeken hoe je deze gevevens ophaalt.
Ik neem aan dat iedereen het er mee eens is dat de huidige tekst echt niet werkt.