Je Freedom Bellen Abonnement is actief

Vraagje, in mijn.freedom.nl ga ik naar telefonie. Hier staat de volgende tekst: Je Freedom Bellen Abonnement is actief.

THE END.

Ik verwacht op de pagina instellingen eigenlijk nog meer informatie en mogelijkheid om dingen in te stellen. Vind de huidige tekst iets wat summier.

Edit,

Heb ook geprobeerd om in te loggen op freedom.voys.nl maar het lukt mij niet om daar binnen te komen met de mijn gegevens.

https://freedom.nl/helpdesk/bellen/telefoonnummer-instellen

@frankhe , welkom bij de club.
In het begin vergiste ik me bij het instellen van de FritzBox. De Helpdesk gaf mij voldoende tips. Toen lukte het wel …
Lees het forum-item https://community.freedom.nl/t/freedom-niet-beschikbaar-als-provider-voor-voip/1635/8 maar eens.

Voor het zoeken van de gegevens kun je de instructie op Voip inlog gegevens opzoeken | Freedom volgen.

Daarnaast kun je met de instructie op Telefoonnummer instellen | Freedom het telefoonnummer instellen in het FRITZ!Box modem. :wink:

Ook willen we een linkje in de MIJNfreedom omgeving laten zetten naar https://voip.freedom.nl, dus hopelijk is de verwarring dan wat minder.

Wellicht dat er op de pagina https://mijn.freedom.nl/provider/freedom/phone een link kan worden gezet naar https://voip.freedom.nl/.

Ik neem aan dat ik niet de eerste ben die hier over valt?

Dit https://community.freedom.nl/t/freedom-niet-beschikbaar-als-provider-voor-voip/1635/8 is inderdaad bijzonder essentiële informatie die niet in de handleiding https://freedom.nl/helpdesk/bellen/telefoonnummer-instellen staat. Wellicht ook een verbeterpunt. Ik zat hier namelijk al een tijd mee te hannesen. Heel vervelend wanneer dit soort dingen gewoon niet willen werken. De oorzaak, niet alle informatie staat daar waar die moet staan.

@bastiaan , zie de reactie van @frankhe :
misschien een tip om de info uit Freedom niet beschikbaar als provider voor VOIP - #8 door Drs_W toe te voegen bij de handleiding ?!?
( We blijven verbeteren :smiley: )

1 like

@Drs_W @frankhe Ik zou eigenlijk niet weten wat er dan precies zou missen. We hebben al sinds het begin als eerste de stap om de gegevens op te halen uit de VOIP omgeving. Dus ik weet niet precies wat er duidelijker zou moeten.

Ik heb het nu even extra op laten vallen door een streep ervoor te zetten. Maar als er nog iets anders toegevoegd moet worden hoor ik graag wat er dan precies duidelijker zou moeten worden uitgelegd.

@Bastiaan, ook ik maakte mij er schuldig aan, het was bij mij een gevalletje RTFM, “lees eerst de (hele) handleiding”
Samen met het genoemde forum-item en de duidelijke uitleg zou iedereen er nu uit moeten kunnen komen.
(en als reserve is er altijd nog de HelpDesk)

2 likes

Het probleem is dat er om een login en wachtwoord wordt gevraagd. Er staat het volgende:

STAP 5

Heb je deze gegevens niet, kijk dan naar deze handleiding.

In negeer dit aangezien ik de logingegevens van mijn.freedom.nl account bij de hand heb. Geen noodzaak om de handleiding te lezen, heb de gegevens reeds voor me.

Er staat vervolgens:

  • User name: De VoIP-gebruikersnaam/Account ID
  • Password: Het VoIP-Wachtwoord

Mijn voorstel is om hier “expliciet” te vermelden dat niet de Freedom account gegevens moeten worden ingevuld maar dat deze gegevens eerst moeten worden opgehaald. De informatie staat niet in mijn.freedom.nl Er is eerst een login nodig naar voip.freedom.nl een directe link op de pagina https://mijn.freedom.nl/provider/freedom/phone vind ik noodzakelijk. Deze link zie ik nog steeds niet staan. Ik neem aan dat dit snel gaat gebeuren?

Dan dus inloggen op voip.freedom.nl met andere gegevens dan voor mijn.freedom.nl

Vervolgens gebruik ik dus deze logingegevens bij:

  • User name: De VoIP-gebruikersnaam/Account ID
  • Password: Het VoIP-Wachtwoord

Dit zijn immers toch de VOIP logingegevens die ik zonet heb ingevuld?

Werkt dus ook niet. Voorstel om hier wederom “expliciet” toe te voegen dat ook de login voor voip.freedom.nl hier niet van toepassing is, dus niet de logingegevens invullen van mijn.freedom.nl en niet de logingegevens invullen van voip.freedom.nl

Even terug naar wat er boven staat:

STAP 5

Heb je deze gegevens niet, kijk dan naar deze handleiding.

Ik was in de veronderstelling dat ik alle gegevens reeds voor mij had en vond het dus niet nodig om de handleiding te bekijken, ik heb immers toch alle gegevens al?

Dan blijkt er dus binnen voip.freedom.nl te moet worden doorgeklikt naar Beheer - VoIP-accounts. Tot slot moet er een voor mijn gevoelsmatig totaal niet logische actie worden gedaan.

Een snelle blik aan de rechterkant van het scherm toont kennelijk filtermogelijkheden, Inactieve weergeven, etc., ik negeer dit verder aangezien filering niet op mij van toepassing is. Heb immers slechts ‘1’ VoIP-account, ben slechts een simpele particulier / zelfstandige zonder personeel en ben geen corporate customer met tientallen of honderden lijnen waarbij filtermogelijkheden een noodzaak zijn. Ik negeer dus de filters aan de rechter kant.

De voor mijn gevoel compleet niet logische stap is dat daar een mogelijkheid Wachtwoorden weergeven staat. Dit blijkt dus essentieel te zijn om het uiteindelijke enige correcte VoIP-account wachtwoord te vinden. Dus niet het mijn.freedom.nl wachtwoord en niet het voip.freedom.nl wachtwoord, dit is immers een ander VoIP-wachtwoord dan het daadwerkelijke VoIP-wachtwoord. Volgt u mij nog?

Ik hoop dat jullie inzien dat hier de nodige hindernissen zijn opgeworpen om de enige correcte logingegevens boven water te krijgen om telefonie aan de praat te krijgen.

Om te beginnen stel ik voor om op de pagina https://mijn.freedom.nl/provider/freedom/phone een link te zetten die naar https://voip.freedom.nl/ verwijst. Met daarbij als “expliciete” vermelding dat voor de login op voip.freedom.nl andere logingegevens zijn vereist en de login voor mijn.freedom.nl daar niet werkt.

Laten we er samen voor zorgen dat Freedom internet in de toekomst door iedereen gebruikt kan worden en niet alleen door ons techneuten. Al voelde ik mij in deze casus danig met een kluitje in het riet gestuurd. Zie nogmaals mijn openingspost over de ‘lege pagina’.

Edit:

De tekst bij:

STAP 5

Heb je deze gegevens niet, kijk dan naar deze handleiding.

zou eigenlijk moeten luiden, deze gegevens heb je nog niet. Haal deze gegevens eerst op. Het betreft niet je mijn.freedom.nl login en ook niet je voip.freedom.nl login. Zie bij Voip inlog gegevens opzoeken hoe je deze gevevens ophaalt.

Ik neem aan dat iedereen het er mee eens is dat de huidige tekst echt niet werkt.

1 like