Jekyll website storing?

Ik zie dat de jekyll website wel met moeite de html kan laden.
Het gif plaatje is niet beschikbaar.
Bestaand staat er er nog in de editor in mijn.freedom, maar ook daar is het niet zichtbaar.
De favicon laad hij wel weer.

Is er een storing?

Ik denk dat de boel voor de zoveelste keer op een klont ligt.
Plaatjes & non-tekst doen het idd niet. Doe maar een melding bij de Helpdesk.

Basisoorzaak is dat oea manier Freedom/Soverin nog steeds niet de (ingewikkeld gemaakte) website werking, onder monitoring en/of controle heeft.
Erg jammer want met de website voorziening, buiten spelen met jekyll, is dus weinig stabiels maken dat er zeker altijd is.
Meermalen gehad dat dat er van een show, een no-show werd gemaakt.
Plaatjes & binaire-data van de website zijn geen echte bestanden (op disk) maar zijn opgenomen als resource in eoa database van waaruit de website wordt gegenereerd.
Gaat met die database wat mis, ontstaan er geen plaatjes op de/in de chace van de Caddy-server en/of kan je die plaatjes niet bewerken en moet er beheerder ergens een reset doen.

NB: ook de “favicon.ico” - binaire data/plaatje - doet het dan niet en dat je die ziet komt omdat die nog in je eigen browsercache staat.

Getest, staat inderdaad in de cache.

Helpdesk gebeld.
Verteld dat dit ook bevestigd is door een andere klant met dezelfde problemen.
En ik kreeg te horen: “Dit is is te complex en er zit geen support op”.

Ik vermoed dat het vandaag wel weer goed komt nadat Soverin ergens een duwtje geeft.

Reactie van helpdesk is wel vreemd, in het verleden ook al eens zo’n reactie gehad. Aan de andere kant ben ik wel erg blij dat er zoiets als een Jekyll website zit bij de domeinen die ik gestald heb bij Freedom, dus ik klaag niet te hard. Veel te bang dat ze dan die optie de nek omdraaien.

Kreeg iemand aan de lijn, die de dienst Jekyll websites niet kende.
Het belletje was ook alleen maar om het duwtje te triggeren.
Het zal wel een stukje maandagmorgen humeur geweest zijn.
Voor de goede naam van Freedom, is het wel handig dat het werkt.

Nog immer geen beeld van plaatjes te herkennen…, heb vandaag een sessie om iemand wat uit te leggen en het zal een lokale show worden.

Inzake dat Jekyll/website de nek omdraaien omdat de meeste mensen - als ze het al weten toe te passen - er geen gebruik van maken, zou een doltrieste stap zijn.

Helpdesk gebeld.
Verteld dat dit ook bevestigd is door een andere klant met dezelfde problemen.
En ik kreeg te horen: “Dit is is te complex en er zit geen support op”.

Ook een BS reactie, je hoeft geen support te geven en gewoon zorgen dat het werkt. Wel vaker gemerkt, ook bij Soverin, dat de publieke impact ertoe doet ipv dat te zorgen dat het operationeel is (zelfs als niemand het op dat moment zou merken).
//–//
Ik geef toe dat ik (ook) wat terughoudender ben (geworden) om kritiek uit te oefenen omdat het anders wel eens kan zijn dat het “simpel” wordt afgeschaft (wat wel eens is gebeurd). De zeiksnorgedachte om het samen zo beter te (ver)maken, laat staan nog iets suggereren over sftp, ssh, nntp, fw of dataopslag etc.etc.; is inmiddels flink verminderd.

Als we toch bezig zijn, ik zat deze week met een andere vraag.
Die heb ik maar niet gesteld tijdens het telefoontje.
Hoe moet je HSTS aanzetten?
Er is zoveel net even anders bij Jekyll, dat ik er maar niet mee ben gaan uitproberen.

Wat is HSTS ? (acroniem HoSTS ?)

HTTP Strict Transport Security
Een afspraak voor een bepaalde tijd met de browser, dat alleen HTTPS verkeer toegestaan is.

In Direct Admin, ziet dit er zo uit.
Gemak dient de mens.

Hij doet het weer

(Hoor er niet bij
Om te voldoen aan het verplichte aantal tekens)

1 like

En wat wil je daarmee bereiken en wat is de relatie met (simpele) platte website/html ?

En ja :+1: dingen doet het weer.
Wel komisch :weary: dat ze bij Soverin ondertussen vragen - kennelijk een callcenter script - om allerlei details met een opmerking of ik zelf geen fouten had gemaakt. Moedeloos…

HSTS is voor mij niet noodzakelijk.
Het is gewoon iets, omdat het kan.
Ik ben ook geen website bouwer, ik maak af en toe wat simpels om mijn vaardigheden wat op peil te houden.
En het is ook een beetje vermaak, om hier mee bezig te zijn.
Ieder zijn ding, de buurman heeft 2 toeters in zijn auto.

Duidelijk, maar dan nog wat wil je dan zelf met HSTS ?

Na FF HTTP Strict Transport Security - Wikipedia gelezen te hebben, lijkt mij HSTS niet echt gewenst voor een website-bouwer omdat die de functionaliteit daarvan - net als trouwens al die andere ‘security’ - een gebruik kan bemoeilijken.
Ik wil mij natuurlijk wel voorstellen dat het “leuk” kan zijn om als doel allerlei veiligheidsstandaarden te hebben of die uit te kunnen proberen.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.