Kan Freedom geen DM meer versturen via X (voorheen Twitter)

Weet Freedom dat het NIET meer mogelijk is om als gebruiker op X een DM te sturen aan Freedom? Wilde gisteren een storing melden maar ik kan geen DM meer sturen omdat Freedom mij niet volgt en als ik wel een bericht wil sturen, zonder dat Freedom mij volgt, dat moet ik een abonnement afsluiten. Beetje domme zet van X!

Maar goed, het is maar een melding want ik weet dat er op X staat dat als je vragen hebt je de helpdesk moet mailen. Wat niet opschiet als Freedom deze niet direct leest of ziet. Er zou eigenlijk een directe storing lijn moeten zijn of iets. Vond het super vervelend!

Domme zet van xitter. Die zijn de zooi aan het verpesten. (voor zover dat nog kon)

1 like

Je hebt gelijk KoffieNu. Ik had daar X moeten zetten. Heb mijn bericht aangepast. Bedoelde ook X :face_with_peeking_eye::blush:

Je kunt het op de fediverse proberen :smiley: :

2 likes

Ben er klaar mee, is wel goed zo

Waarom zou dat moeten kunnen? Xitter staat niet genoemd op https://freedom.nl/contact. Op de hoofdpagina van het Xitteraccount is de 2e zin, al op de eerste regel:

Vragen? Mail naar helpdesk@freedomnet.nl

Het zou ook niet logisch zijn gezien de uitgangspunten van Freedom als je contact kon opnemen via een Amerikaans reclamebedrijf, want dat is X. Het is een populaire app, maar geen open communicatiestandaard. In dit artikel legt Freedom uit waarom ze niet op Facebook en Insta zitten maar (voorlopig) wel nog op X/Twitter.

Altijd vervelend als je verbinding er in het weekend uit ligt, maar dat kan je overal gebeuren.

Anders dan Freedom nemen Ziggo en KPN wel de telefoon op in het weekend, maar mijn ervaring is dat je daar niets aan hebt. Je krijgt na 23 minuten wachten een onderbetaalde nono aan de lijn die standaard antwoorden van een scherm opleest en op zijn best kan vaststellen dat jouw modem inderdaad niet bereikbaar is. Er komt geen monteur langs in het weekend. Ook die ‘webcare’ afdelingen op social media die 5 jaar geleden succesvol waren worden uitgekleed.

Net als bij Ziggo en KPN wordt het netwerk van Freedom ook in het weekend gemonitord en wordt er zo ver mogelijk actie ondernomen als er een regionale storing is en ook een melding op de storingspagina gezet.

4 likes

@PeterB Ik begrijp niet wat je nu wenst?
Dat een melding van een storing mogelijk is via een onbetrouwbare derde?
Ik zou mijn storingen het liefst melden bij de groenteboer op de hoek, kan ik zo even heen lopen.

Als ik naar de dokter moet, moet ik ook tussen 8 en 10 bellen.
Bij Freedom kun je mailen en op kantooruren bellen.
Ik kan me indenken, dat daar ooit een Fediverse oplossing bij komt.
Maar dan graag wel, via een server die ook van Freedom is.

Als er echt iets loos is, wat ze over het hoofd hebben gezien.
En je post het hier, zien ze het ook.

Ik heb als klant ook niet de wens, dat ze geld en tijd besteden om een koppeling met X te maken op hetzelfde ticket systeem.

  • Ik wil storingen melden via Twitter
  • Ik zal nooit storingen melden via Twitter
  • Storingen melden via Twitter is ongewenst
0 stemmers

Even goed lezen, ik wil helemaal niet melden via twtter/X.

Wat ik zou willen en dat heb ik zo ongeveer al eerder aangegeven elders:

  • Een website van freedom waar je een melding kan doen en waar je de voortgang van ingevoerde tickets kan volgen.
  • Op tickets die gaan over verstoring van de internetvebinding wordt direct gereageerd:
    • Dat kan een systeem zijn die automatisch de monitoring systemen bevraagt en eventiuele bevindingen terugmeldt naar de klant.
    • Een systeem dat ook meldt hoeveel klanten er een vergelijkbara probleem hebben gemeld.
    • Een systeem dat meldt of het door het monitoring team of een helpdesk medewerker is opgepakt.
  • Mocht de klant vinden dat er niet snel genoeg gereageerd wordt op een verbindingsprobleem:
    Dee mogelijkheid om buiten openingsttijden van de helpdesk via die website een alert nara een helpdesk medewerker te sturen. Je zou dan het aantal (gratis) alerts per klant per jaar kunnen beperken. Bijvoorbeeld 5 stuks.
1 like

Ik probeert me voor te stellen, hoe je dit in de praktijk moet doen.

Ik kan me indenken dat openstaande tickets zichtbaar zijn in mijn.freedom.
Dat je daar ook melding kunt doen, zou handig zijn als je niet kunt mailen.
Algemene storingen horen gewoon op het overzicht te staan.

Dat je zelf een lijnmeting kunt doen via mijn.freedom zou ook handig zijn.
Als dat slecht is, dat je gevraagd wordt om een ticket aan te maken.
Dat het systeem ook de vaardigheid heeft de omvang van de storing te bepalen en dit ook uit te leggen.
Het moet dus niet een nerds only knopje worden.

Probleem is een beetje dat ik uit ervaring met het draaien van storingsdiensten weet dat als iemand een probleempje wat niet zo veel voorstelt heeft, behalve dat dit voor de gebruiker even vervelend is, of zelfs door de gebruiker zelf is veroorzaakt, er al snel moord en brand wordt geschreeuwd en men zelfs nadat een systeem aangeeft wanneer wel en geen “noodmelding” maken, men toch doorgaat in het systeem omdat het voor hen echt de grootste ramp aller tijden is. Werkt gewoon niet, mensen vinden hun eigen probleem/ongemak altijd heel erg erg. Bij zakelijke dienstverlening waar grof wordt betaald of waarbij je een boeteclausule kan opnemen voor onterecht gebruik van de storingsdienst is dat allemaal nog niet zo heel erg. Bij consumenten werkt dat niet, uiteindelijk is dan iedereen boos.

Enige oplossing die kan werken is een helpdesk hebben die ook tijdens het weekend regulier bereikbaar is. Maar he, ik ben IT’er en werk vrijwel altijd vanuit huis, tv, telefoon, alles loopt hier over internet. Maar als dat er toevallig eens een weekendje uitligt, allemaal heel erg vervelend en levert wat ongemak op, maar we moeten het ook niet overdrijven en onszelf te belangrijk gaan vinden. Je gaat echt niet dood van een paar dagen geen internet. Met een beetje geluk kan je je dagelijkse shot dan nog steeds stillen m.b.v. 4G/5G. :wink:

5 likes

Inderdaad. Ik ben waarschijnlijk niet de enige die slechts 5% van z’n bundel gebruikt. (helaas, er is geen kleinere) Aan de andere kant, je kan ook iets met je huisgenoten doen… vast wel een wandeling te verzinnen.

En tickets inschieten via xitter… never. (dan moet ik daar weer een account aanmaken, ik vertrouw Musk niet)

Ik voel me niet serieus genomen. Ik wil ook helemaal niets melden via twtter/X. Het viel me gewoon op dat je als klant niets kan sturen, want Freedom heeft wel een DM mogelijkheid. En mijn storing melden als Freedom niet open is heeft ook niet zoveel zin op een vrijdagavond en een weekend in zicht.

Ik sluit me volledig aan bij Peterb z’n bericht. Zou het fijn vinden als er een mogelijkheid zou zijn om een storing te melden. Niet alle storingen, zoals die van mij afgelopen vrijdagavond, stond op de storing pagina.

Maar goed, ik heb inmiddels al wel begrepen dat mijn vraag voor sommige mensen niet nodig was geweest en ik gewoon een beetje dom ben in dit soort dingen.

1 like

Als je een email stuurt naar helpdesk@freedom.nl, krijg je een automagisch antwoord met ticket nummer.

Dat het vervelend is dat er geen fulltiume helpdesk is, kan ik me voorstellen voor een gebruiker, maar freedom is helaas een kleine provider. Als ze een fulltime helpdesk inrichten dan zijn ze nog duurder dan de grote jongens.

De storing melden via een mail op vrijdagavond heeft wel degelijk zin.
Als er echt een grote storing is, hebben ze hier wel degelijk wat aan.
Geen helpdesk, wil niet zeggen dat er niets gebeurt.

2 likes

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.