Met dank aan het nieuwe dashboard dat onaf is geinstalleerd kan niet meer bij mijn mail.
“Je kan eventueel (via Account / Authenticatie) applicatie specifieke wachtwoorden instellen als je dat wilt.”
Nee dus! Die optie is er niet zo blijkt.
Ondertussen had ik mijn wachtwoord ingesteld om alleen op Dashboard toe te passen.
Het leek me handig om Dahboard en Mailbox gescheiden te houden met wachtwoorden.
Een nieuw wachtwoord aanmaken lukte na enig gezoek bij een van de Webmail toegangen, maar ook dat werkt alleen op het Dashboard…
Nu kan ik niet meer bij mijn mail.
Ergerlijk , weet iemand de oplossing?
Ik denk dat gezien de ernst hiervan het wijs is om morgenochtend de helpdesk te bellen. Het is niet altijd zeker dat op dit late uur nog een Freedom medewerker hiet aanwezig is.
Zal ik doen, maar stel dat dit mij op vrijdag avond zou zijn overkomen…
Toch een vorm van onzorgvuldig introduceren van deze nieuwe site.
Gooi nooit je oude schoenen weg voordat …
En waar blijft de DNS-editor, die is voor mij onvindbaar…
Heb de helpdesk gesproken. Het volgende moet je doen om verschillende wachtwoorden te gebruiken.
Op de pagina < https://mijn.freedom.nl/account/auth_rules) > klik je op nieuwe regels.
Vervolgens bij <Creëer authenticatie regel> klik je op de regel “service” onder het naar beneden gerichte pijltje ter rechter zijde, dan verschijnt een uitklap menu met daarop /dashboard , /imap , /smtp , /webmail , /calendar en tot slot /all (als je alles onder een wachtwoord wilt houden).
(Dit uitklapmenu had ik dus niet gevonden.)
Ik wilde /dashboard een eigen wachtwoord geven, de rest heb ik allemaal het zelfde wachtwoord gegeven dat houdt dus in dat ik vijf regels moest maken.
Succes, ik hoop er iemand mee te helpen!
In aanvulling op mijn uitleg het volgende. Het hoofdwachtwoord geldt ook voor het dashboard, dus dat kan niet bij de ‘regels’ ingesteld worden. En bijzonder is dat je geen wachtwoord voor een ‘calendar’ kunt instellen, hiervoor geldt automatisch het wachtwoord van het ‘dashboard’.
In aansluiting hierop blijkt dat alle agenda adressen (aan te maken via https://webcal.soverin.net) zijn veranderd, er is kennelijk een nieuwe hardware/software omgeving geregeld.
Met hulp van DAV5x (de Android caldav/carddav syncronisatie app) kun je u tevens een adresboek adres ophalen.
Zo heb ik in Thunderbird/Cardbook een agenda/adressen synchronisatie ingericht. Thuis kunnen we op de iPad/iPhone/Android/Windows dus deze gegevens synchroniseren. Dankzij de CardDAV/CalDAV serverfunctie van Soverin/Freedom sinds ongeveer een week. - eindelijk, maar toch!