In het verleden best wat doorstuuradressen aangemaakt in het formaat [user]+inbox/[MAPNAAM]@freedom.nl wat handig is om bij voorbeeld mailinglijsten te beheren. Sinds een tijdje lukt dat niet meer, er komt een foutmelding ‘Alleen letters, nummers en een liggend streepje zijn toegestaan in de domeinnaam’. Hebben anderen dit probleem ook?
De mailbox+mapnaam@freedom.nl (of eigendomein) is bmw bedoeld om een mail te versturen naar de ‘folder’ met mapnaam van die mailbox. De mapnaam mag met / (slash) weer subfolders duiden.
Bestaat die folder niet, komt de mail alsnog in de [INBOX] van de (al of niet alias) mailbox.
FWIW: ik kan het voornoemde niet gebruiken in MijnFreedom als (doorgestuurd) doeladres.
Hamvraag is, heb je momenteel überhaupt ergens dat soort doorstuur adressen in je account want dan zou dat betekenen dat die functie kennelijk niet meer werkt (rondje helpdesk) ?
Antwoord op de hamvraag is: jazeker, meerdere. Die ook werken as designed → mail komt netjes in een map terecht. Maar een nieuwe aanmaken of een bestaande bewerken loopt dus vast op een foutmelding in de webinterface. Dus ik ben maar met het rondje (helpdesk) begonnen ;-).
Ik ben een beetje in de war wat je nu precies probeert te doen.
- Het gebruik van de +mapnaam e-mail adressen is voor het filteren van e-mail.
- Het gebruik van doorstuuradressen is om de mail direct door te sturen naar een ander e-mail adres.
Dus als ik het dan goed begrijp wil je:
- Een mail ontvangen op bla+INBOX/mapnaam@domein.tld
- Deze direct doorsturen naar een ander e-mail adres (komt dus niet in de INBOX van een mailbox)
- Bij dat andere e-mail adres moet ie gefilterd worden op basis van de +INBOX/mapnaam combinatie van de geadresseerde.
Begrijp ik het zo een beetje goed?
Ik kruip er even tussen…
TS kan dat soort doorstuuradressen (net als ik ook heb geprobeerd) niet meer aanmaken in MijnFreedom omdat het invoerveld dat afwijst.
Mailtechnisch is het een valide plusjes mogen in een adrescombinatie dat kennelijk niet (meer) kan of mag worden ingevoerd.
Kortom voor Freedom, rondje Soverin.
Wat Larry hierboven al zegt, gevalletje Soverin.
Ik gebruik b.v. het doorstuuradres freedom@p45.nl om de nieuwsbrieven van freedom automatisch door te sturen naar p45+INBOX/maillijsten/freedom@freedom.nl. Dat werkt prima, alleen kan ik dus door de webinterface niets meer wijzigen of toevoegen.
Ah. Ik zat naar het verkeerde invoerveld te kijken. Nu is het wat duidelijker.
Ik ga even op onderzoek uit.