Kan opname TV niet terug kijken

Het is weer zover, voor de zoveelste keer kan je een opgenomen serie maar nu van VRT1 niet bekijken, beeld hapert en zou je echt blijven kijken zou je een week vrij moeten nemen.

Eerst ondervonden we dit bij BBC First opnames, maar nu dus bij VRT1 alle mogelijke stappen doorlopen, maar zonder resultaat.

Jammer dat je geen aparte TV abo meer kan nemen, anders had ik dat al lang gedaan! Canal Digitaal is een flut TV provider.

Kom op Freedom, onderneem actie en zoek een andere TV aanbieder.

Hoe het “nu” zit weet ik niet maar gisteren konden we opnames van VRT1 nog goed bekijken (met een Chromecast of op de computer) en met BBC First ook.
Wat je met VRT altijd hebt is dat de 10 minuten extra die je aan het einde van een opname krijgt vaak onvoldoende zijn om het einde van het programma te halen. Het nieuws van 19u begint nog stipt op tijd maar tegen 20:30 hebben ze al meer dan 10 minuten vertraging en dat wordt vaak tijdens de avond alleen maar nog meer en meer.
Onze ervaring met opnames is toch vooral dat een opname ofwel helemaal niet te bekijken is (je krijgt een foutmelding) ofwel gewoon goed afspeelt. Als het hapert zou het kunnen dat dit aan jou internet verbinding ligt of aan de Amino, die sowieso onbruikbaar is, maar met VRT erger dan met Nederlandse zenders. (Andere codering vermoed ik.)
Ik kwam laatst nog een op het eerste zicht interessant artikel tegen waarin allerlei legale IPTV aanbieders werd besproken. Helaas bleek het over Brazilië te gaan (waar goede IPTV aanbieders met een groot aanbod aan zenders wél mogelijk blijkt te zijn).

Ik denk dat als jij suggesties hebt uit welke andere TV aanbieders Freedom dan kan kiezen, ze dit graag van je horen. Want er zijn op dit moment simpelweg geen andere TV aanbieders die geleverd kunnen/mogen worden over alle verbindingen van Freedom. De keuze op dit moment is simpelweg Canal Digitaal, Canal Digitaal of Canal Digitaal. Het is niet voor niks dat alle aanbieders die over meerdere netwerken leveren (en een TV dienst verkopen), Canal Digitaal verkopen.

Beste @Anneke ,

Als je problemen hebt met een opgenomen serie of film, laat het ons dan weten per mail. Dan gaan we hier bij Canal Digitaal verder achteraan.

Graag hebben we dan de volgende informatie:

  • Welk kanaal was het van probleem voorgekomen?
  • Wat is de datum en tijdstip van het probleem/uitzending?
  • Wat is de naam van de uitzending?
  • Komt dit probleem voor op de TV-ontvanger en/of de Canal Digitaal App?
  • Wat is concreet het ervaren probleem met deze uitzending?

Mocht je meer willen weten waarom we als Freedom Canal Digitaal als televisie aanbieder hebben. Zie ook ons nieuwsbericht op Het tv-dilemma | Freedom