Komt Freedom beschikbaar op nog aan te leggen glasvezelverbinding?

Hoi, onlangs bericht gehad van KPN-Netwerk dat bij mij glasvezelverbinding aangelegd zal worden.

Planning is nu sept / okt 2022 (al is de planning al paar keer veranderd).

Op de status pagina van KPN bij mijn order staat bij beschikbare providers Freedom helaas (nog) niet genoemd.

Hoe wordt bepaald of Freedom beschikbaar zal komen? Kan ik daar zo wie zo vanuit gaan omdat Freedom er nu ook is via koper of spelen andere zaken / overwegingen een rol?

Als KPN de glasvezel aanlegt dan kan Freedom hier over leveren. Alleen het gebied ‘Glaspoort’ is voor ons op dit moment nog niet te leveren, maar dat is de enige uitzondering die ik nu kan bedenken.

Nope. Ik bedoel echt Glaspoort.

We zijn er natuurlijk wel mee bezig om via Glaspoort te kunnen leveren, alleen is dat nu alleen nog niet direct mogelijk.

Dus al mijn voorbereidingen om uit te zoeken welke kabel ik nodig heb voor niets??? Freedom kan geen glasvezel aanbieden op mijn adres? Glaspoort en KPN zijn partners, In Heemstede worden de kabels gelegd door Glaspoort. Maar voor de postcode check staat bij KPN dat in oktober 2022 mijn adres wordt aangesloten.Op website Glaspoort staat dat volgend jaar mijn adres wordt aangesloten. Heel verwarrend wie het aansluitpunt gaat aanleggen. Op website Glaspoort staat Freedom als provider genoemd

Dit bericht kreeg ik van Glaspoort.

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw bericht.

U ontvangt glasvezel van ons, glaspoort. Freedom levert wel degelijk over ons netwerk, hier bent u verkeerd over geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Joel

Tsja… ik zou eerlijk gezegd op dit moment nog even Freedom zelf geloven.

Ik wil niet hoog van de toren blazen, maar ik heb “insider information” dat Freedom op dit moment nog niet kan leveren op het glasvezelnetwerk van Glaspoort en dat Freedom er wel mee bezig is om er te kunnen leveren, maar dat ze daar nog geen tijd/verwachting aan kunnen hangen. :clown_face:

En indirect via Cambrium?

Die constructie wordt/werd ook gebruikt om over DSL te leveren?

Kreeg een kaartje in de bus van Glaspoort dat ze volgende week in onze straat de glasvezelkabel gaan aanleggen. Dat is 3 maanden eerder dan de eerdere planning. Op google zie ik slechte reviews over Glaspoort. We gaan het zien. We hebben geen keuze. De gemeente heeft voor Glaspoort gekozen. Helaas is het modem wat ik wil nog niet leverbaar in Nederland. Ik zal de Fritzbox 5590 in Duitsland moeten bestellen.

Ja communicatie is bedroevend. Paar maal email gestuurd en je krijgt maar een enkele keer antwoord. Gisteren bordjes neer gezet om geen auto’s te parkeren en vanmorgen (zaterdag) is er een graafmachine neer gezet. In weekend werken heb ik ze in onze gemeente nog niet zien doen. Dat afmonteren doet monteur van KPN neem ik aan?

Ben heel benieuwd of ze gaan doen wat de werkvoorbereider beloofd heeft. Aansluiting maken in de kamer i.p.v. de meterkast. Zou mij heel wat werk besparen omdat ik dan niet zelf een kabel door de kruipruimte moet leggen. Kruipruimte is geïsoleerd met balletjes. Moeten ze even doen alsof ze in de ballenbak van de Ikea zijn.

Er is een foto gemaakt van de kast waar de aansluiting in moet en de afstand kabel op 10 meter geschat vanaf de gevel. Of ze buiten foto’s hebben gemaakt heb ik niet gezien. Postcode check geeft nog steeds aan dat aansluiten volgend jaar is

Postcodecheck Freedom geeft aan dat pre order glasvezel mogelijk is op mijn adres. Maar ik kom niet verder dan stap 2. Dan komt melding dat postcodecheck herkent jou locatie niet.

We wachten maar met bestellen tot de aansluiting aangelegd is.