ik heb een Samsung tv, daarvan werkt de afstandbediening prima
daarnaast heb ik een Loewe Bild 5 tv; koppelcode vlgs lijst 1660, Mute knop komt wel in beeld, Na “txt + stopknop” gebeurd er niets. Volume en zenders werken niet; bij het aanzetten moet ik eerst de HDMI ingang selecteren alvorens ik beeld krijg
Bij mijn oude Sony lukte het ook niet met de Mute-knop (STAP 17 in de papieren handleiding). Maar wel met de TV Standby knop. De TV Standby knop ingedrukt houden tot de tv uitgaat. Misschien de moeite waard om nog even te proberen.
dank zij jullie hulp ben ik al weer een stap verder; door het overslaan van STAP 16 (invoeren koppelcode) werkt nu de volume- en kanaaltoetsen, en het uitzetten van de tv.
Probleem dat overblijft: na het opstarten met de Amino handbediening, moet ik toch op mijn Loewe bediening nog de HDMI kanaal (1) selecteren om beeld te krijgen.
na bezoek aan Lunenburg Nuland, probleem anders opgelost: Ziggo kaartje verwijderen uit tv; via menu naar “resetten fabrieksinstellingen”, en na het opnieuw instellen werkt nu alles naar tevredenheid en hoef ik geen HDMI kanaal meer te selecteren bij het opstarten van de tv.
de eerste aansluiting van mijn Loewe tv was coax bij Ziggo; later ben ik overgestapt naar XS4all en Freedom glasvezel. Op advies heb ik dat Ziggo kaartje verwijderd, en vervolgens een Factory-reset van de Loewe gedaan. Daarna kon ik met de AB direct naar de TV van Canal Digitaal, en hoefde niet eerst een HMDI kanaal te selecteren. Bij mij werkt dat in elk geval.