❎ Koppelcode Loewe werkt niet

ik heb een Samsung tv, daarvan werkt de afstandbediening prima

daarnaast heb ik een Loewe Bild 5 tv; koppelcode vlgs lijst 1660, Mute knop komt wel in beeld, Na “txt + stopknop” gebeurd er niets. Volume en zenders werken niet; bij het aanzetten moet ik eerst de HDMI ingang selecteren alvorens ik beeld krijg

Ik heb hetzelfde probleem misschien. Tv en mute werken echter vilume kan ik niet bedienen. Ik heb ook een Loewe Connekt 26 toestel

We gaan het navragen bij Canal Digitaal… (to be continued …)

Bij mijn oude Sony lukte het ook niet met de Mute-knop (STAP 17 in de papieren handleiding). Maar wel met de TV Standby knop. De TV Standby knop ingedrukt houden tot de tv uitgaat. Misschien de moeite waard om nog even te proberen.

Voor de zekerheid wel eerst dit doen: https://freedom.nl/helpdesk/televisie/afstandsbediening-amino-aria-7-ontkoppelen-van-televisietoestel

dank zij jullie hulp ben ik al weer een stap verder; door het overslaan van STAP 16 (invoeren koppelcode) werkt nu de volume- en kanaaltoetsen, en het uitzetten van de tv.
Probleem dat overblijft: na het opstarten met de Amino handbediening, moet ik toch op mijn Loewe bediening nog de HDMI kanaal (1) selecteren om beeld te krijgen.

Werkt de AV toets dan niet? (Je moet eerst de [text] toets indrukken en ingedrukt houden, daarna de [AV] toets)

nee, AV toets werkt niet, met of zonder indrukken van de TEXT toets

Hoe heb je de AB gekoppeld? Met auto-search gaat het soms niet goed. (Zie draadje ÁV-toets werkt niet)
PS code loewe is 1660 (loewe-opta is 3540)

Eindelijk gelukt, procedure uitvoeren zonder koppelcode. Alles werkt naar behoren mede dankzij eenieders hulp: dank!!

1 like

Toch niet😡 aan uitzetten lukt nu niet meer pfffffff

Frederique, heb je al bericht van Canal Digital; ik moet nog steeds eerst het HDMI1 kanaal selecteren voordat ik beeld krijg

Een Loewe kun je in monitor modus zetten, dan staat ie op een hdmi ingang naar keuze bij het opstarten. De tuners zijn dan uitgeschakeld.

Is dit niet iets voor je/jullie?

Harmony afstandsbediening

Let dan ook even hier op:

Koppelen Harmony

na bezoek aan Lunenburg Nuland, probleem anders opgelost: Ziggo kaartje verwijderen uit tv; via menu naar “resetten fabrieksinstellingen”, en na het opnieuw instellen werkt nu alles naar tevredenheid en hoef ik geen HDMI kanaal meer te selecteren bij het opstarten van de tv.

2 likes

Fijn dat het opgelost is, maar de oplossing is voor anderen niet duidelijk. Want een Ziggo kaartje verwijderen kan nooit relevant zijn in deze.

Om een Loewe in monitor modus te krijgen, moet er eerst een fabrieksreset gedaan worden, dus ik vermoed dat dit is wat er feitelijk aangepast is?

de eerste aansluiting van mijn Loewe tv was coax bij Ziggo; later ben ik overgestapt naar XS4all en Freedom glasvezel. Op advies heb ik dat Ziggo kaartje verwijderd, en vervolgens een Factory-reset van de Loewe gedaan. Daarna kon ik met de AB direct naar de TV van Canal Digitaal, en hoefde niet eerst een HMDI kanaal te selecteren. Bij mij werkt dat in elk geval.

[Topic verplaatst naar de nieuwe rubriek ‘Melding technische problemen’]