Korting op KPN Netwerk tot 1 mei 2025

Blij met de mogelijkheid van een korting van 24 maanden a € 5 euro: Freedom korting | Freedom
Echter: ik zit op Glaspoort, een samenwerking van KPN en Pensioenfonds ABP. Dan geldt de korting NIET !!! Dat is wel heel spijtig en is moeilijk uit te leggen.
@Freedom, voor founding members, aangesloten op Glaspoort die willen overstappen van KPN naar Freedom abonnement geen ander interessant aanbod?

Mag ik een poging doen:
Waarschijnlijk is Glaspoort een ander contract dan rechtstreeks met de katten-kabelaar. Als laatsgenoemde contract een tijdelijke korting geeft, dan geldt dat niet meteen voor alle partijen, ook al zit daar deels een ‘katten-kabelaar’ in.

Op andere plekken hier op het Forum legt :spraydot: Freedom uit dat de lokale kabelprijs van de specifieke partij in jouw woonplaats rechtstreeks wordt doorberekend.
Op een avond sprak @Anco al uit, dat een flink deel van zijn werk-uren gaat zitten in het onderhandelen met al die glasvezel-partijen om er steeds een zo gunstig mogelijk contract uit te slepen.

( één van de grote verschillen met het oude xs4all, dat met maar één kabel-partij te maken had )

Maar natuurlijk heb jij het recht om :spraydot: Freedom te prikkelen in jouw woonplaats interessantere aanbiedingen samen te stellen.

Ik denk dat het niet eerlijk is om dit van Freedom te vragen. Freedom geeft de kosten voor de fiberaansluiting, maar ook eventuele kortingen, door. Toen een poos geleden er op mijn locatie een andere belichter beschikbaar kwam ben ik overgeschakeld en heb meer snelheid voor minder geld.

KPN is wel de grootste belichter, maar ook de duurste en de enige die snelheid afknijpt en extra vraagt om deze beperking ongedaan te maken.

Maar dit is niet iets wat Freedom beslist. Het beste wat je kunt vragen is of er andere belichters mogelijk zijn op jouw adres. En ik vermoed dat “de KPN korting” bedoeld is om de andere belichters de wind uit de zeilen te nemen - als je als nieuwe belichter begint en je concurrent voorkomt dat klanten naar je toekomen, krijg je geen klanten en als beginner wordt het dan moeilijk. En als die concurrenten weg zijn kunnen de prijzen weer “terug”.

Helaas ziet ACM hierin geen rol voor zichzelf.

De vraag is dus of er een andere belichter is of kan komen. Realiseer je dat “een andere belichter” een behoorlijke hoeveelheid werk (en investering!) is, zowel van de belichter als van Freedom zelf.

Als ik Netwerken en prijzen | Freedom mag geloven dan betaal je voor 100 Mbit en 1 Gbit op Glaspoort met belichting door KPN sowieso permanent € 2,- per maand minder dan op NetwerkNL/KPN. Op langere termijn ben je dan dus sowieso goedkoper uit. Maar ja, het is helaas nog steeds KPN belichting en dus betaal je nog steeds teveel.

Dank voor deze inzichten. Het blijft een bijzondere markt. Was al niet blij dat de wethouder op de foto ging met een commerciant van de groene reus die de kabels ging leggen. Terwijl er ook een plaatselijke provider is die in delen van de gemeente een glasvezel levert. En ook om meerdere malen de stoep open te breken voor de zoveelste glasvezel-maatschappij, kan ik ook niet begrijpen.

Dat laatste is heel simpel te verklaren… Geld…
ODF, KPN en dergelijke moeten de gemeente betalen voor toestemming om de straat open te breken. Levert dus simpelweg meer op als je het niet combineerd.