KPN blijft klanten wegjagen

Vanuit XS4all had ik een mobiel-internet abonnement. Bij de overgang naar KPN4all is dit abbo niet overgegaan naar KPN4all maar naar KPN mobiel, een aparte organisatie.

KPN4all stuurde rekeningen (daar had ik om gevraagd) en die heb ik netjes betaald.

In tegenstelling to XS4all gebruikt KPN4all CGN. Dat gaf problemen, dingen werkten niet meer.
Na overleg met de helpdesk was het antwoord “dit kunnen we niet oplossen, het enige is abonnement opzeggen”. Zo gezegd, zo gedaan.

Een poosje later credietfactuur gehad voor het teveel, vooraf betaalde abbo bedrag.

En daarna bleven lege facturen komen. Facturen met daarop alleen maar de kosten van de factuur.
Die heb ik niet betaald, immers dat is een fout van KPN.

KPN stuurt daarop brieven met steeds dringender toon dat ik moest betalen. En “boetebedragen”.
Al eens KPN gebeld maar ze hebben ook daar schaarste met kundige mensen.

Vanochtend nog eens gebeld en nu iemand aan de lijn gehad die dit wel snapte. In een ultieme sessie van ruim 40 minuten is het factureren eindelijk uitgezet, zo is me verteld.
En de boetebedragen? “Ja die moet U betalen”.

Ik heb KPN maar aangeraden om een heleboel tijd en frustratie te sparen en voor deze “boetebedragen” ze maar naar de Rechtbank moeten. Dan zal ik het dossier laten zien en kunnen we in de Rechtbank nog eens lachten. Ik ga wel de kosten van een verloren dag, reiskosten en kosten van de jurisch adviseur in rekening brengen.
En die kosten kan KPN best betalen uit de opbrengsten van de besparingen van de gebrekkige administratie daar.

“zo trek je geen klanten aan”.

KPN lijkt mij als als onderwerp/topic niet op zijn plaats bij Freedom en is beter elders in te brengen. Protesteren door een rekening - ook na overleg - niet te betalen, is altijd mispoes. Ik raad je aan formeel een klacht in te dienen en de betonmolen in te gaan.
om iets proberen los te maken.

1 like

Een factuur die absoluut onterecht is betalen in de hoop het later terug te krijgen is ook niet ideaal. Als het geld eenmaal van jouw rekening af is, is het maar zeer de vraag of het ooit terugkomt.

Bezwaar maken is uiteraard wel nodig, maar betalen zou ik ook niet als het overtuigend is dat het onterecht gefactureerd is. Bewaar dan goed alle correspondentie (bouw dossier op). Incassobureau stuur je ook alles en geef je aan niet te betalen en als je uiteindelijk een dagvaarding krijgt kan je het allemaal netjes aan de rechter voorleggen die dan hoogstwaarschijnlijk gehakt zal maken van de vordering.

Of een factuur wel/niet terecht is, is dan ook het dispuut.
Of iets is terug te halen, is een andere zaak. Ook een particulier kan met een uitspraak, via een gerechtsdeurwaarder, geld terughalen.
NB: Zg bang dat het geld niet inbaar is, is geen reden om een factuur dan maar niet te betalen.

Wat de betrokkene bij substantiële bedragen beter kan doen, is met (ver)melding aan de schuldeisers, het geld+rente (+kosten) in afwachting van een uitspraak op een derdenrekening van/bij de eigen of andermans advocaat of deurwaarder te parkeren.

Je legt het probleem dan onnodig bij jezelf: jij moet geld zien terug te halen, daarvoor moet je kosten gaan maken en een heleboel tijd investeren. Je kan in zo’n situatie beter zorgen dat de bal bij de wederpartij ligt, die moet dan uiteindelijk naar de rechter om zijn vordering te incasseren. Het is nog maar de vraag of die dat doet of het maar laat zitten. Net zoals dat je zelf voor enkele tientjes niet echt naar de rechter gaat.

Klinkt leuk, de theorie dat je zelf je geld kan terugvorderen en op papier klopt dat ook. Als je ooit de situatie echt voorhanden hebt gehad, weet je dat je beter kan zorgen dat het initiatief niet bij jezelf moet liggen om zoiets afgerond te krijgen.

1 like

Je kan met een gerechtelijke uitspraak inderdaad een deurwaarde inschakelen, Maar voor een geschil van minder dan ca € 5000 zou ik daar niet aan beginnen.

1 like

Dat is maar net hoe je dan zelf in een zaak zit en/of in hoeverre er een (on)gelijk is.
Veel mensen haken af en zelf kun je een hoop doen door een verhaalscha(n)de niet te laten oplopen.

Mijn grens is flink lager waar het gaat om vorderingen. De rechter zelf is pas interessant vanaf een verhaalbelang van €500. Daaronder zit je als consument vast in/aan allerlei geschilcomissies.

Zeker aan de hand gehad en natuurlijk altijd zorgen dat emoties in dat proces niet de overhand krijgen op een onderliggend belang.
Ook wel’s (in)geschikt dat dan beter is dan oeverloos idd je tijd te spenderen aan een onhaalbare zaak.

In het geval van een factuur dispuut over administratiekosten - doorgaans tientjeswerk - zal ook ik niet meer dan via gepaste kanalen, hooguit een mail sturen om te laten weten dat ik het er niet mee eens ben/blijf.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.