KPN glasvezel is nu glaspoort. Wanneer kan ik gebruik maken van Freedom

Deze week heeft KPN netwerk glasvezel aangesloten in mijn woning. Ik had al een pre-order voor Freedom staan maar ik krijg vandaag een brief binnen van KPN dat, in tegenstelling tot de start van het aanleg project, het nu een Glaspoort verbinding betreft. Ik zie nu ook op het forum dat Freedom nog geen internet over Glaspoort kan leveren. Dit is een dillema: ga ik voor 1 jaar gebruik maken van KPN netwerk en hopen dat Freedom tegen die tijd wel kan leveren? Of is er een reele tijdslijn bekend waarop Freedom wel kan leveren? Het liefst zou ik KPN vermijden, maar de glasverbinding nog 6 maanden ongebruikt laten hangen is ook zonde.

Zie dit heel recente bericht.

Zit je goed waar je nu zit?

Zit je goed waar je nu zit?

Nou goed is een groot woord. Bij gebrek aan betere opties zit ik nu op de kabel. Maar daar had ik via mijn pre-order per 20 juni vanaf gewild. Ik heb eerder van Freedom een belletje gekregen dat het eind 2022 zou zijn maar dat zal gekomen zijn omdat KPN Netwerk de datum had verschoven naar einde jaar (en een week later dus weer terug en een monteur gestuurd). Dus ik zit behoorlijk in dubio: pre-order uitstellen en een jaar-abbo KPN nemen of Freedom afwachten, maar zoals ik al schreef: maanden wachten heb ik ook niet zoveel trek in. Is er helemaal geen schatting te geven (kwartaal X jaar Y oid.?)

Zo te lezen niet.

Het is en blijft een gok. Teken je een jaar bij KPN? Als het echt alleen om internet gaat zou ik denk ik afwachten i.p.v. een jaar bij KPN tekenen.

VDSL is geen optie: ik heb 10 jaar geleden verbouwd en toen al niet de moeite genomen telefonie kabels door te trekken, dus die zitten diep achter een laag stucwerk. Plus: ik zoek eigenlijk upload en dat is hier met ADSL achtige zaken niet beter dan wat ik nu heb.

Dat is mogelijk en heet volgens mij tech-change.

Ik zou niet tijdelijk KPN nemen voor een jaar en even een maandje of twee afwachten. Wellicht ga je de komende tijd nog een paar week lekker weg, dan heb je er toch al geen last van.
Je kunt je huidige kabelabo per maand opzeggen volgens mij, dus dan kun je altijd snel schakelen als Freedom beschikbaar komt op glaspoort.

Ehm en dat is erg afhankelijk van andere omstandigheden.
Op mijn adres kan DSL echt niet boven 8/1 (ok 9.5/1) de kabel trekt het niet, en ja ik zit in een stadswijk, aangelegd in de 1980’s.
Er is blijkbaar een fout aderpaar beschikbaar op dit adres.

Het wordt allemaal nog waziger qua tussenpartijem: de verbinding is aangelegd door KPN Netwerk en vervolgens van KPN naar Glaspoort gegaan. Ik krijg zojuist een SMSje van KPN Wholesale dat ze opdracht hebben van Cambrium voor het voorbereiden van een aansluiting en een monteur willen sturen. Van freedom heb ik nog niets gehoord, maar ik zag dat ze wel samenwerken. Dus vermoedelijk is dit mijn pre-order (die 20 juni in zou moeten gaan) waarvan Freedom een week of wat terug belde dat dat eind 2022 wordt. Het zou helpen als hier iets meer informatie van Freedom over gegeven wordt, want een SMS van KPN Wholesale waarin alleen Cambrium genoemd wordt zou ik normaal gesproken als spam in de prullenbak gegooid hebben maar gelukkig heb ik even gegoogled om te zien dat Cambrium inderdaad zaken voor Freedom regelt…

@EDIT
En nu ook een mail van Freedom :wink: Het komt allemaal toch goed.

2 likes

Vertel! Nu ben ik benieuwd.

je kunt d8 ik ook een *duurder) maandabbo doen.

Nu je het zegt, dat kan inderdaad!

In de KPN wholesale sms staat een link om een afspraak te maken. Die maar gemaakt voor de 18e en vlak daarna een mail van freedom waarin ze me welkom heten en ik internet van ze krijg vanaf de 18e. Via cambrium dus. Wellicht als oplossing voor glaspoort aansluitingen waarover gemeld werd dat dat nog niet gaat? Geen flauw idee.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.