Krijg e-mail dubbel

Krijg de e-mail van De Volkskrant ‘bounce@mail.volkskrant.nl’ zowel in de Inbox als in de Spam. Heb het e-mail adres op de whitelist geplaatst, maar geen verandering.
Waarom dubbel en waarom alleen bij de Volkskrant? En waarom in de spam?
Wat te doen?

1 like

Ik denk dat je even naar de helpdesk moet.
Stuur beide mailtjes als attachment naar de hepdesk met de vraag waarom je ze dubbel krijgt.

Zij kunnen dan in de mail logs kijken waarom de mailserver die keus gemaakt heeft.
(En mogelijk op lossen).

1 like

Top, bedankt voor de melding, ga ik doen.

De helpdesk zal met name de headers van de mail nodig hebben.
De inhoud is niet zo relevant voor een dergelijke storing.

Die headers zijn ook te vinden met: mail selecteren, boven de mail “headers” kiezen en dan “Alle headers”.
(in de webmail).

Succes.

2 likes

Bedankt, Headers gevonden.
Ik werk met de webversie in de browser.
Vraag: Hoe krijg ik een mailtje als bijlage in een nieuwe te verzenden mail? Met slepen gebeurt er niets en als ik op selecteer een bijlage klik kom ik in Bestandsbeheer.
Groet,

DirkJanL,

wat vaak wel werkt:
tekst in header helemaal selecteren,
kies kopiëren,
in tekst-editor (Kladblok, Mousepad, Notepad,…) plakken,
Kies Opslaan-Als BlaBla.txt (kies nuttige naam)
en mail dit tekstbestand als bijlage mee.

Bij “Alle Headers” komt er een popup … In het window ervan klikken en control-A en control-C (alles selecteren/copy).
dan kun je in het mailtje aan de help desk bv. de volgende tekst opnemen, iets minder handig dan als bij lage verzenden…
(maar er zijn geen tekst editors etc. nodig).

Eerste mail:
----8<—
<hier inhoud 1e mail headers plakken
----8<—

Tweede mail
—8<—
<hier inhoud headers 2e mail plakken
—8<—

Andere methode:

Bij doorsturen in de functies regel, staat een dropdown pijltje, kies die en kies van het lijst doorsturen als bijlage.
Dan de eerste mail met vraag etc sturen zodra je antwoord van de helpdesk hebt met het ticket nummer kun je de tweede mailtje doorsturen als bijlage gebruik dan helfde subject als in de ontvangst bevestiging.

Dan kan de helpesk (software) ze matchen.

(BTW: webinterface is wat algemeen, bij Freedom gebruiken ze de Roundcube web interface).

Ha, Ja, van de headers selecteren en opslaan in een .txt bestand had ik ook bedacht. Het e-mailtje doorsturen als bijlage bracht me op het idee om de bijlage dan via de opties naast de e-mail, het e-mailtje te downloaden. En dan in de nieuwe mail met het doorsturen van het tweede bericht het opgeslagen bericht als bijlage mee te sturen. En zie, twee bijlages. De 1 uit de spam folder en de ander uit de inbox. Bedankt, zonder deze uitwisseling was ik daar nooit opgekomen. (of jaren later…)

Heb de melding over het dubbel ontvangen de e-mailtjes doorgestuurd naar de Helpdesk, inclusief de headers. Kreeg een reactie met een wedervraag die ik niet precies snapte en dat mijn vraag niet verder behandeld kon worden omdat ik niet de gegevens had meegestuurd om mij te verifiëren. Was begonnen aan een antwoord, maar even opgeslagen in concepten. Ondertussen had ik ook het mailadres in mijn account bij De Volkskrant gewijzigd in het Freedom mailadres en nadien kwam de fout niet meer voor. Wat nu precies de reden was dat het niet meer voorkwam kan ik dus niet zeggen. Verdere afhandeling van het conceptmailtje vergeten. Tot vanmorgen ik de vraag kreeg om aan te geven welke post mij het meeste heeft geholpen.

1 like

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.