Krijg geen toegang tot FRITZ!NAS via internet, ik vraag mij af, wat doe ik fout?

Ik krijg geen toegang tot FRITZ!NAS via internet, ik vraag mij af, wat doe ik fout?

Ik heb:
FRITZ!Box 5490, update versie 7.31
de Internet Access naar FRITZ!Box via HTTPS op ‘enabled’ staan
de user Access from the internet op ‘Allowed’ staan,
bij ‘Rights’ Access to NAS contents aangevinkt.
de juiste login gegevens ingevuld.

Toch krijg ik als ik inlog de volgende mededeling :
"Login failed.
Did you make a typing error, or do you
not have the right to access this area? "

Is er misschien iemand die een suggestie heeft?

Bij de gebruiker aangegeven welk deel van de nas hij toegang heeft?

Ja.
Ik heb ook het certificaat voor de browser geinstalleerd, maar dat heeft het probleem met het inloggen niet opgelost helaas.

Hoe en met welk tool/gereedschap/programma probeer je van buitenaf, toegang te krijgen tot de interne NAS data ?

Ik vermoed dat extern alleen toegang mogelijk is via de http/browser/nasfunctie en niet zoals iemand zou kunnen (of willen be) denken als plat toegankelijk via het FTP of SMB protocol.

Ik zou zo zeggen zie eerst http://www.youtube.com/watch?v=2gxoeSou54g

Dus gewoon met de internet browser.

Mogelijk moet je dan het te gebruiken userid nog autoriseren voor toegang tot een bepaalde directory of usb stick.
NB: Elke USB sitch zal dorogaans een andere nama hebben en moet dan apart worden vrij gegeven voro toegang.

  1. Login userid
  2. Gaa naar systeem → users - userid en dan rechten/toegang, waarna je alles of een gewesnte drive/folder ka vrijgegeven voor toegang. Vergeet niet het scherm rechtsonderin te bevestigen/apply

Dat heb ik al gedaan …

Dan word thet een bug report indienen. Suc6

Het is jammer maar "Personal support by email is no longer provided for this product. "

Is er een ander manier om AVM via mail te bereiken?

info@avm.de

Dank je!

Ik heb ondertussen wat geprobeerd nav wat ik gevonden heb in de ‘knowledge-base’ met url https://en.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-7590/1217_Accessing-FRITZ-NAS-over-the-internet/.
Daar staat op een gegeven moment:

" 3 Accessing FRITZ!NAS over the internet

  1. Call up the address https://[MyFRITZ! address of the FRITZ!Box]/nas in a web browser. If the FRITZ!Box does not use the default HTTPS port 443, add the HTTPS port used by the FRITZ!Box to the MyFRITZ! address.Example:
    https://pi80ewgfi72d2os42.myfritz.net:49476/nas"

Dus achter het webadres van mijn FRITZ!Box dus heb ik “/nas” toegevoegd en dat werkte!
Jammer dat het gewoon niet in de handleiding stond!

Dank jullie wel voor jullie support!

1 like

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.