Krijg regelmatig via Apple TV te zien: Verbinding verbroken, geen internet verbinding

Sinds de laatste storing, nog geen week geleden, krijgen we regelmatig in het scherm een melding dat Apple TV geen internet verbinding meer heeft. De film, die ik kijk op Netflix loopt dan wel gewoon door en merk verder niets. Maar toch krijg ik nu vaker deze melding als pop-up in beeld.

Hoe kan dit? Want volgens mij hebben we nog wel gewoon verbinding. HELP

Apple TV en router al een keer opnieuw gestart? En maak je wellicht gebruik van specifieke DNS-servers?

Probeer de Apple TV ook eens bekabeld aan te sluiten. Of, indien het apparaat nu bekabeld is aangesloten, verbinden met Wi-Fi en de kabel loskoppelen.

Ik zie hier op mijn netwerk dat als de iPhone van m’n dochter of haar Apple PC met DHCP een adres opvragen,
ze het DHCPOFFER niet accepteren en tot een keer of 4-8 opnieuw een DHCP verzoek doen.
En dan een APIPA adres configureren en daarna weer een riedel DHCP doen, die dan in 2-3 keer wel lukt.
Mogelijk eens een keer meekijken op de kabel met Wireshark (en mogelijk een HUB of een copy poort op een switch instellen, als dat kan).
of het op dat vlak mis gaat?

Dat een stream nog doorloopt kan omdat de applicatie en de firewall nog geen disruptie (ICMP error op de socket) van aflevering hebben gezien en de ARP caches nog beschikbaar zijn.

Hebben jullie toevallig netwerkapparatuur van Ubiquiti? Die hebben namelijk een auto optimize functie voor Wi-Fi en dat werkt niet lekker met macOS, iOS, tvOS naja alles Apple. Schakel dat eens uit.

Indien je geen Ubiquiti gebruikt, wellicht heeft je oplossing een vergelijkbare functie.

Nee, die heb ik niet, dus daar kan het niet aan liggen, bedankt voor de info Eirik

Hi Noci,
Ik zal eens kijken voor die hub, maar ik weet al zeker dat ik daarop niets kan invullen/instellen. Vreemde is dat het gebeurde na de laatste landelijke storing. We gaan het eens aankijken.

Hub of switch is een groot verschil…

  • HUB is gewoon een signaal versterken, input komt op alle poorten tegelijk naar buiten. (collisions)
  • SWITCH ontvangt een packet en stuurt het daarna door op de destination poort (filtert ook naar een bestemming), bij UTP en Full-Duplex = geen collisions).

Bij een switch heb je een managed switch nodig die ook port copying of port mirroring heeft.

Zo, nu ben je me toch iets te technisch bezig hoor, ik snap daar niets van.
Heb van die Netgear GS105 dingen er tussen zitten. Die moeten toch goed zijn?

Dat zijn managed switches (hebben een CLI of web interface voor beheer) , en die hebben volgens mij ook een copy poort functie,

Belangrijker, ze hebben volgens mij ook IGMP snooping iets wat ook nodig is voor goede Multicast werking.

Weet je dat zeker?
Ik kan er verder niets mee, aansluiten en gebruiken, volgens mij?!?

Niet te moeilijk spreken hoor, want ik heb er geen kaas van gegeten. Ik dacht gewoon aansluiten en werken maar?

Heeft de Apple TV ook verbinding met je Wi-Fi en is dat toevallig Wi-Fi 6?

Nee, Apple TV heeft alleen verbinding met UTP (voor zover ik weet). En zeker geen WiFi 6.

Gisterenavond weer 4x die melding en 1x viel de hele Apple TV uit :frowning:

Klinkt eerder als een gare update van Apple. Wanneer is de AppleTV voor het laatst bijgewerkt? (Zit ergens in het menu verstopt maar vraag me even niet waar….)

Gare update? Deze Apple TV is volledig up to date, weet wel hoe ik dit moet doen. Maar de laatste maand geen last meer gehad, dus het was vast iets tijdelijks. Ben altijd zeer tevreden over mijn Apple TV!

Oh, ik heb ook een aantal Apple apparaten en ben er zeker tevreden mee, maar dat wil niet zeggen dat alles altijd vlekkeloos verloopt, en een update kan misgaan - hoe zeldzaam ook tegenwoordig.

1 like

Daar heb jij weer gelijk in :+1:

1 like