Lange wachttijd voor opstarten programma uit uitzending gemist

Gisteravond wilden wij een uitzending terugkijken via uitzending gemist.
De uitzending die we wilden bekijken was van een week geleden op NPO1.
Na selecteren van de uitzending hebben we enkele minuten gewacht, kijkend naar een bevroren beeld en geen respons van de ontvanger op welke knop dan ook.
Na herstarten van de ontvanger (stroom eraf, even wachten en weer stroom erop) opnieuw geprobeerd.
Weer een bevroren beeld, maar nu begon na enige minuten alsnog de uitzending.
Nadat de uitzending eenmaal begonnen was, ging het verder ok, behalve bij vooruit spoelen. Bij indrukken van de knop vooruit spoelen werd onderin de balk met voortschrijdende tijd getoond, maar na indrukken van de knop afspelen is er weer bevroren beeld. De oplossing was om weer terug te spoelen naar het begin, rustig wachten tot de gewenste uitzending werkelijk begon en de uitzending in 1 zit kijken.

Ik had dit niet verwacht en zat dus niet met stopwatch klaar om de vertraging te timen, ik kan de vertraging daarom niet nauwkeuriger aangeven dan als ‘enige minuten’.
Het was voor ons de eerste keer sinds onze overstap dat we deze functionaliteit gebruikten, ik zal deze week nog een aantal keren proberen om te kijken of dit eenmalig is, of standaard.

Lijkt op een storing dit weekend. Ook wij hadden een storing met terug kijken op npo. Maar bij ons kwam er een melding dat de uitzending geladen werd (weet de exacte melding niet meer). Na enige minuten startte de uitzending nog steeds niet.
Na overschakelen naar een andere zender en opnieuw terug kijken starte het programma wel gewoon.

Niet direct “Uitzending gemist”, maar lijkt op een gerelateerd probleem.

Op dit moment kunnen we bij “vorige dag” niet door de zenders heen bladeren. Bij “de volgende dag” duurde het een seconde of 10 voordat we alsnog konden bladeren. Daarna weer naar “vorige dag” gegaan, zelfde probleem.
Via de afstandsbediening de STB uit en weer aangezet, en toen alleen sneeuw.
Stekker er 10 seconde uit, lostte in ieder geval het sneeuw probleem weer op.
Bladeren door “vorige dag” blijft echter onmogelijk op dit moment.

Lijkt inderdaad op storing, wij hadden het gisteravond ook bij het terugkijken van een opname.

Inmiddels lijkt hier de storing opgelost, we kunnen weer uitzendingen van gisteren bekijken.
Benieuwd of het bij jullie ook draait.

Hier werkt het nu ook weer.