Licentie F-Secure

Ik ga over een week overstappen van XS4ALL.NL naar FREEDOM.NL. Zoals bekend zal zijn heb je 5 licenties van F-Secure, en die krijg je ook bij Freedom.nl.
Ik kan alleen nog steeds niks hierover vinden in MijnFreedom. Ik wil bij de overstap graag mijn veiligheid op peil houden en dan ook de F-Secure opnieuw installeren. Via een mail naar de helpdesk nog steeds geen antwoord ivm drukte.
Weet iemand hier al een antwoord op?
Bij voorbaat dank

1 like

Ik weet niet direct een antwoord, maar als geruststelling, de F-secure van xs4all wel gewoon werken.
Uiteraard wil je wel de Freedom licentie gaan gebruiken, maar er zit dus niet echt haast achter.

Dank Anton,
Is inderdaad een geruststelling. Ik veronderstelde dat ook direct het F-Secure niet meer zou werken.
Ik kan dus even rustig afwachten wat er gaat gebeuren.
Top.

via Mijn-Freedom-omgeving is F-Secure al te regelen :

  • log in op Mijn-Freedom met jouw beheersaccount
  • klik links op Internet
  • op de 3e regel in het Internet-Menu staat Anti-Virus
    en hier kun je jouw F-Secure-zaken regelen.

Voor overstappers van een vorige provider, die ook al F-Secure leverde:

  • na het einde van jouw contract heb je geen recht meer op updates van F-Secure

Maar je kunt best een aantal dagen doorgaan op de oude licentie; F-Secure vindt dan alleen geen nieuwe virussen, die in die paar dagen zijn ontwikkeld. Knap als JIJ er dan eentje weet te vangen.
(Veiligheid is goed, Paniek niet.)
Gelukkig is het nu via :spraydot: Freedom te regelen.

2 likes

Dank Drs_W,
Had al heel Mijn Freedom afgezocht, maar ik heb nog geen Internet in mijn menu staan. Dat komt zeker pas als mijn abonnement op 19 april as ingaat. Ik weet nu waar ik zoeken moeten. Dat lukte dus tot nu niet. Nogmaals dank. Ik wacht even af tot volgende week.
Groeten Ben

Voor het geval dat iemand anders hier ook nog komt om net als ik ff uit te zoeken hoe en wat: F Secure SAFE kan geen scanns uitvoeren op iPad’s en iPhones (wel browser, maar niet het apparaat zelf), want zo meldt Apple, ze zijn veilig genoeg. Lees hier het antwoord dat ik daarover van F Secure kreeg. How can I perform a virus scan in F-Secure SAFE on my iPhone or iPad? — F-Secure Community

Op Androids wel!

Verbaasd me niets van Apple, zij geloven nog steeds in het sprookje dat een Apple nooit gehacked kan worden en er geen virus op kan komen…

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat antivirus programma’s mij op de Mac altijd meer problemen geven dan ze oplossen. Ook F-secure, en breek me de bek niet open over ESET.

O Jee, er kwam vandaag een update van F-secure.
Nu begint het gezeur over de browser extensies weer opnieuw.
Heb ik dat nu echt nodig?

Je haal hier twee verschillende apparaten door elkaar.

Op de iPhone draait elke app in zijn eigen sandbox zonder dat deze toegang heeft tot ander sandboxes van andere apps, op enkele uitzonderingen na zoals messages apps die toegang vragen om de contacten te lezen.

Dus wanneer er een virus op de iPhone zou komen kan deze alleen zijn virus verspreiden in zijn eigen app waarmee deze is binnen gekomen.

F-secure werkt dan ook alleen in zijn eigen sandbox.

Toevoeging:
Dit was de reactie van F-Secure niet van Apple.