Lijn test glasvezel

Krijg 25 jan glasvezel aansluiting door monteur,morgen dus.
Krijg ik net een telefoontje van een bedrijf dat hier nog een test moet doen op het signaal.
Op 22 feb vraag is hoe kan Freedom dat niet weten want internet is nog niet mogelijk dat getest is.
Doos voor modem retour van ziggo heb ik al binnen,dus ben bang dat mijn signaal er morgen afgaat.
Begin nerveus te worden…

Je wordt bij mijn weten pas afgeschakeld als de andere partij - Freedom - je heeft ingeschakeld. De retourdoos kan je ook een maand later versturen. Wanneer je eenmaal bent aangesloten, rustig je tijd nemen om je zooi van Ziggo naar Freedom te migreren.

Sws blijf ik zeggen tegen iedereen die zich ook maar een beetje iets afvraagt, altijd dingen laten doen met en door een toegewezen monteur; ook omdat die meer ervaring & ingangen heeft om dingen recht te kunnen (laten) breien dan iemand die dat één keer in de zoveel jaar op een zaterdagmiddag doet.

Dingen zijn altijd spannend en gaat vast goed komen. Benieuwd naar je (verdere) ervaringen.

Suc6

1 like

Dus monteur maar afwachten en kijken wat hij ervan denkt,vind het ook vreemd dat zomaar een bedrijf belt met de mededeling dat het signaal eerst getest moet worden.
Dat hoort Freedom toch te weten…of ben ik gek.

Je bent niet gek maar mogelijk niet op de hoogte van hoe het wellicht zal gaan.
Freedom organiseert de operatie, is verder geen technisch beheerder noch eigenaar van dat belichte netwerk en heeft de werkzaamheden daarvoor uitbesteed. Die uitvoerder zal ongetwijfeld feedback geven wat de bevindingen zijn. Freedom komt in die fase als provider pas (weer) in beeld als de fysieke connectie technisch kan worden gemaakt.

Verder lijkt het mij meer dan goed en zelfs terecht dat er eerst getest gaat worden. Ik neem aan dat je nog niet onlangs of eerder - van Ziggo komend - van die glasvezel gebruik hebt gemaakt.
Verder gewoon die monteur z’n werk laten doen en pas gaan aftekenen als de connectie daarvan operationeel is.

Suc6.

Alles goed afgelopen vandaag Freedom draait super…
Ziggo modem kan retour…

3 likes

Was er nog wat getest ?

Veeg voor de zekerheid nog wel je modem FF schoon met minimala factory reset. Niet dat er wat mee zal zijn maar indien belangrijk voor je privacy, zal in de cache vast nog wel staan wat ermee gebeurd is.

Goed te horen dat het eindresultaat dus prima is (gegaan).

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.