LiveTV via browser zwaar ondermaats

Heb een abonnement met ‘Basis HD’. Ik krijg de kwaliteit van TV in de browser niet hoger ingesteld dan 1280x720 (dat is niet eens de antieke HD ready standaard). Kijk regelmatig TV op een van mijn twee 32" 4K schermen en was voor overstappen gewend dit te doen op 1920x1080 via Xs4all, de aangeboden resolutie van Canal Digitaal is zwaar ondermaats, ik dacht even dat ik een bril nodig had. Is dit werkelijk het maximaal haalbare in de browser? Ik ben hierin erg teleurgesteld.

Dat klopt.
Voor een hogere resolutie moet je de setupbox gebruiken.

afbeelding
keuzemenu webtv

Blijft dit zo?
Bijna alle steamingsdiensten bieden vandaag de dag 1080p ook in een browser.
Nu moet ik voor mijn televisie gaan zitten voor een goede beeldkwaliteit i.p.v. dat ik op mijn werkplek kan blijven als ik iets op TV in fatsoenlijke kwaliteit wil zien…

In elke browser kan je ook de resolutie ook zelf instellen. Niet op AUTO zetten maar zelf een keuze maken. Perfect beeld in 1280X720

afbeelding

Zoals jullie kunnen lezen in mijn eerste bericht had ik al gezien dat je de resolutie in de browser zelf kan instellen. Op een kleiner scherm met lagere resolutie zal dit wellicht volstaan echter is 1280x720 op een 32" high res scherm toch echt alles behalve ‘perfect beeld’ maar een zeer wazige weergave.

Een tv aanbieder moet zich toch op een of andere manier onderscheiden.

Velen hebben het helemaal niet in de gaten, dat de kwaliteit lager is.
Onderstaand plaatje schakel ik met de Amino van uitzending gemist naar Live kijken.
Live-tv laat de Fritzbox zien in de donkere kleur.