En ook zaken als vaste lasten, al heeft Freedom Internet echt geen A-locatie en geen luxe, en alles wat hieraan vast zit gaat gewoon door. Dat er niet (meer) ISP’s toetreden heeft dan ook meerdere redenen naast het verdienmodel.
Dat wordt dan ten minste één keer per jaar een Appeltaart laten afleveren op Melissaweg 23-25, 1033 SP !!! Vraag wel even of ze voor die dag, al voorzien zijn
.
Nu denk dat jouw abbo via KPN-infra loopt en Freedom dan jouw aansluiting - simpel gesteld - enkelvoudig afneemt met een 1:1 prijsstructuur, wat dan de onvermijdelijke meerkosten verklaart.
Ik kan mij niet voorstellen dat Freedom voor één klant daar die instapkosten kan (goed)maken.
Met nieuwbouw, zit je ws ook in een GPON/P2M omgeving die glasvezel-aansluitingen groepeert en het moeilijk (of beter onmogelijk) maken jouw glasvezel (hardware) rechtstreeks te servicen. Inzake GPON, is er discussie gaande dat netwerk(infra)providers op die manier hun toekomstwaarde veilig (kunnen) stellen.
Ik zit in (voormalig/oud) Reggefiber en heb zo - dacht ik, nog - directe P2P glasvezels (2:blauw+groen) uitkomend op/in de POP en daarmee een goedkoper abbo. Ook omdat die gebieden qua tarifering (door KPN en voorheen via ACM) “begrensd” zijn.
Volgens mij is de vraag van OP beantwoord en gaan we vrij off-topic dat het niet lang meer duurt voordat iemand in dit draadje uit de losse pols de Verlies- en Winstrekening en Balans van Freedom Internet post 
Er zal een aanwijsbare reden zijn waarom de stichting de naam Appeltaart heeft ![]()
Bedankt voor de uitleg. Dus in principe subsidiëren abonnees in dichter bevolktere gebieden de kosten voor klanten voor wie een abo eigenlijk helemaal niet uit kan. Dat vind ik wel solidair. Dan liever wat meer betalen, zodat andere mensen ook de kans op een alternatief hebben. Natuurlijk belachelijk dat de grootste speler op glas-gebied zulke drempels kan opwerpen. Maar zolang de overheid dit niet beter reguleert, is het beste wat we kunnen doen providers te ondersteunen die niet alleen in winstgevende gebieden opereren, zoals Freedom.
Misschien off-topic, maar hoewel @MartijnZ 's antwoord misschien niet mijn oorspronkelijke vraag beantwoord, begrijp ik nu veel beter de prijsstelling van Freedom en vind ik dat toch een overtuigend argument om het aanzienlijke prijsverschil te blijven betalen.
Het antwoord had je zelf al gevonden volgens mij ![]()
De andere bijdragen zijn welkome achtergrondinformatie en verdieping.
Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.