Mail "aan" doorsturen naar ander mailadres

Het lukt mij niet, ondanks hulp helpdesk, een kopie van mail gericht naar mijn freedom mailadres, naar een ander mailadres te sturen .
Wat kan de bottle neck zijn

Krijg je een foutmelding?

nee , er gebeurt gewoon niets

Stuur je de mail door naar een domein die je via freedom ingesteld heb of een ander adres?

naar een ander adres

ik zou automatisch meldingen krijgen bj een binnenkomend antwoord, maar ook dat gaat niet goed

Heb je toegang tot log files van het andere adres? De mail lijkt dus wel ontvangen te worden door de server, er gaat geen bericht terug, maar wordt niet afgeleverd.
Dit lijkt een probleem van de ontvangende partij te zijn.

ben teveel leek: waar vind ik inlogfiles en wat kun je daaruit afleiden

Niet de inlog, maar logfiles. Deze staan op de mailserver waar de mail binnen komt, maar daar heb je als standaard gebruiker geen toegang toe.

Wanneer je de mail naar een ander mail adres doorstuur komen ze dan wel aan? Of gaat het doorsturen altijd mis.

Ik heb daar al eens over gesproken met de helpdesk (Ticket#9243002). Hun reactie op 10 juni was:
"Zojuist heb ik met de beheerder gesproken en we zijn bezig met het ingang zetten van een ander sieve filter systeem. Op het moment hebben we nog geen duidelijk uitkomt voor wanneer dit gerealiseerd worden.

Op het moment hebben we de planning dat over 4 weken de hardware geïmplementeerd wordt en vervolgens 2 weken later de sieve systeem online staat."

Kortom ik verwacht eerdaags wel verbetering in het mechanisme.

dat mag ik hopen.
ook bij gmail heb ik een doorstuur adres staan, dat werkt prima

Ik heb er ook af en toe moeite mee.
Probeer eens zoiets.(niet getest)
De :copy toevoeging zorgt dat het bericht niet in de inbox gewist word.
Ik gebruik zoiets dergelijks om bepaalde berichten een kopie naar mijn telefoon te sturen.
Kijk in de headers van de mails of je “to” door iets anders moet veranderen.
Het filter zal b.v niet werken voor een bcc mail.
Dan moet je iets bedenken zoals “Delivered-To” wat alle mail aan jouw postvak is.

if header :contains “to” “adres1@freedom.example”
{
redirect :copy “adres2@elsswere.example”;
}

ik zal het proberen, maar begrijp niet waarom zo iets standaards niet uitvoerbaar blijkt te zijn.

Ik heb het sterke vermoeden dat het niet af is.
Maar ook niet uitvoerig getest.
De meesten het opgelost hebben, door er zelf maar wat code in te zetten.
Een jaar geleden kon dat, maar nu moet er wel wat moois komen dat iedereen kan bedienen.

Ik zie een leeg invul vlak.
afbeelding

En een knop zonder naam. Ik neem aan dat daar ‘Verwijderen’ moet staan.
afbeelding

Ik mis ook een optie, om een filter tijdelijk uit te doen.

Voor doorsturen van mail naar een ander adres heb ik een Sieve filter gemaakt. Standaard kun je wel mail AAN jezelf doorsturen, maar mail waar je in de CC of BCC staat niet. Met onderstaand filter wordt alle mail TO, CC en BCC doorgestuurd:

if header :contains “Delivered-To” “XYZ@freedom.nl”
{
redirect “XYZ[@XYZ.com”;
}

toelichting: XYZ@freedom.nl is je Freedom adres en XYZ[@XYZ.com het adres waar de mail heen gaat. Er wordt geen kopie bewaard in je Freedom mailbox.

Vriendelijke groeten,

Raoul.

Momenteel is de sieve rule editor ondergebracht in Mijn Freedom en daar zitten foutjes in - gelukkig kan je wel een handmatig opgestelde sieve rule ingeven.

De sieve rule editor die voor roundcube beschikbaar is (maar dus niet door Freedom/Soverin in de webmail is geïntegreerd) is uitstekend en biedt ook veel meer mogelijkheden. Zou mooi zijn als die sieve rule editor beschikbaar komt.