Mail aan helpdesk gebounced

Toen ik vanaf mijn reguliere (niet-freedom.nl) mailadres probeerde helpdesk@freedom.nl te bereiken kreeg ik dit. Weet iemand wat hier aan de hand is?

Groeten,
Reinout van Schouwen

This is an automated message from Soverin.

I am sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.

If the message below mentions "TLS is required, but was not offered by host" see https://soverin.net/tls-required for more detail.

For further assistance, please send mail to support@soverin.net. If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message.

Regards,
Soverin


<helpdesk@freedomnet.nl> (expanded from <helpdesk@freedom.nl>): unknown user:
    "helpdesk@freedomnet.nl"
Reporting-MTA: dns; mx.soverin.net
X-Postfix-Queue-ID: 4KylvK5dNHzFd
X-Postfix-Sender: rfc822; REDACTED@REDACTED.info
Arrival-Date: Wed, 11 May 2022 06:51:57 +0000 (UTC)

Final-Recipient: rfc822; helpdesk@freedomnet.nl
Original-Recipient: rfc822;helpdesk@freedom.nl
Action: failed
Status: 5.1.1
Diagnostic-Code: X-Postfix; unknown user: "helpdesk@freedomnet.nl"

Bericht even doorgezet aan Freedom

helpdesk@freedomnet.nl al rechtstreeks geprobeerd?

Als ik direct naar helpdesk@freedomnet.nl een mailtje stuur komt deze gewoon aan. Dus als je daar je mailtje naartoe verstuurd zou het goed moeten gaan.

Ja precies. Dat is ook het adres vermeld op de website.

Het zou natuurlijk wel een voor de hand liggend idee zijn om bepaalde (wmb zeer logische) mailadressen ook te supporteren (simpele forward) op freedom.nl , net als dat xs4all e.a. dat ook doen. In drukte en overgang is iemand al druk genoeg met een eigen probleem.

Dat is ook al het geval.

1 like

Ik heb het zojuist getest. Mijn e-mail op eigen domein staat bij ProtonMail en ik heb een mail gestuurd naar freedom.nl en dus niet freedomnet.nl. Spoiler: dat gaat inderdaad niet goed.

This is an automated message from Soverin.

I am sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.

If the message below mentions "TLS is required, but was not offered by host" see https://soverin.net/tls-required for more detail.

For further assistance, please send mail to support@soverin.net. If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message.

Regards,
Soverin


<helpdesk@freedomnet.nl> (expanded from <helpdesk@freedom.nl>): unknown user:
    "helpdesk@freedomnet.nl"

----------------------------------------------
message/delivery-status
----------------------------------------------
Reporting-MTA: dns; mx.soverin.net
X-Postfix-Queue-ID: 4Kyrhn5TyQzFQ
X-Postfix-Sender: rfc822; HIERMIJNADRES
Arrival-Date: Wed, 11 May 2022 10:28:09 +0000 (UTC)

Final-Recipient: rfc822; helpdesk@freedomnet.nl
Original-Recipient: rfc822;helpdesk@freedom.nl
Action: failed
Status: 5.1.1
Diagnostic-Code: X-Postfix; unknown user: "helpdesk@freedomnet.nl"

Dit speelt toch nog niet zo lang: Zoekresultaten voor 'TLS is required' - Freedom Community

Augustus 2021 zo te zien. Het forwarden naar freedomnet.nl is prima maar dan moet de forwarder wel de e-mail kunnen worden overgeven.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.