Mail als spam markeren, maakt het de filters ook slimmer?

Hi,

Als ik via IMAP ongevraagde bulkmail in de spam-folder plaats, maakt het de spamfilters aan de providerkant ook (direct) slimmer? Leert het daarvan?

Dat was vroeger een xs4all dingetje.
Ben ook wel benieuwd of het hier ook zo werkt.

1 like

Heb een periode braaf veilige adressen en spam adressen ingevoerd op mijn freedom > spamfilter instellingen.
Moet zeggen dat ik al een tijd geen spam meer krijg.

1 like

Goede vraag! Maar op dit moment is dit niet het geval via Roundcube (de webmail van Freedom). Als je iets markeert als ‘spam’ is dit niet meer of minder dan een ‘verplaats naar de spam map’-functie.

1 like

Zou wel mooi zijn, in de toekomst. Dat als ik gelijk toesla zodra er spam binnenkomt ik het dan niet ook op al mijn andere e-mailadressen zie en dat de anderen die e-mail via mijn domein hebben het ook bespaard blijft. En natuurlijk alle anderen @freedom.

Want de laatste tijd zie ik vaak zo’n spamrun binnendruppelen die tientallen identieke mails oplevert. De eerste die 'm ziet aanzwellen kan dan de hele lawine voor heel veel mensen tegenhouden, zou dat niet mooi zijn?

Hij staat zeker bij ons ook op de verlanglijst voor in de toekomst. :wink:

2 likes

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.